A múlt hétvégi Brazil Nagydíjon újra Lando Norris és a McLaren volt Max Verstappen ellenfele, és miközben új gumikon a brit pilóta támadni tudta a háromszoros világbajnokot, végül egyre inkább lemaradt, és végül a 2. helyen futott be. Andrea Stella, a McLaren csapatfőnöke szerint teljesen nyilvánvaló, hogy a gumikezelés az, amiben jelenleg nagy hátrányban vannak a Red Bull-lal szemben.
“Azt gondolom, a köridőbeli különbség főleg a használt gumikon keresendő. Láthattuk, hogy új abroncsokon képesek vagyunk harcolni a pozícióért. De amint a gumik elkezdenek degradálódni, akkor úgy tűnik, hogy Max és a Red Bull kisebb mértékű elhasználódással szembesül” – magyarázta a szakember.
“Az abroncsok talán 1 tizedet degradálódnak két kör alatt. Ez jelentős degradáció, és ha ezt sikerül korlátozni, akkor 10 kör után egy etapban az tizedmásodperceket jelent. Szóval azt gondolom, ebben kiemelkedőek jelenleg.”
A McLaren-főnök azt mondja, az idei versenyautóval már nemigen tudnak előrelépéseket tenni ezen a téren, 2024-ben azonban ez is egy olyan terület lesz, melyre nagy hangsúlyt kell fektetniük.
“Az idei autóval nem sokat tudunk tenni azon a területen, melyről azt gondoljuk, hogy a különbségek adódnak. Az autó javult a szingapúri fejlesztési csomagnak köszönhetően a gumikezelés terén, de nem eléggé ahhoz, hogy harcba szálljunk velük, főleg, amikor a degradáció mértéke jelentősnek mondható. És láthattuk, hogy néhány más autó is jelentős mértékben degradálja az abroncsokat, a Mercedes és a Ferrari is.”
Stella kifejtette, némiképp meglepődött azon, hogy a Ferrari és a Mercedes mennyire küszködött a gumikopás kordában tartásával múlt hétvégén, Interlagosban.
“Ez egy kicsit meglepő, mivel általában, amikor ilyen magas szintű a degradáció, a Mercedes remekül megy. Nem igazán tudjuk, mi történt. És még a Ferrarival kapcsolatban is arra számítottam volna, hogy versenyképesebbek lesznek.”