Módosulnak a sprinthétvégék, szigor a 2026-os F1-es autók fejlesztése kapcsán - F1VILÁG.HU

Módosulnak a sprinthétvégék, szigor a 2026-os F1-es autók fejlesztése kapcsán

HIRDETÉS
Idén negyedszerre, egyben utoljára ülésezett pénteken, Abu Dhabiban a Forma-1 Bizottsága, az Abu Dhabi Nagydíj helyszínén pedig több témában is döntést hoztak az érintettek a sportág jövőjével kapcsolatban.
LAS VEGAS, NEVADA - NOVEMBER 18: Sparks fly behind Sergio Perez of Mexico driving the (11) Oracle Red Bull Racing RB19 on track during the F1 Grand Prix of Las Vegas at Las Vegas Strip Circuit on November 18, 2023 in Las Vegas, Nevada. (Photo by Rudy Carezzevoli/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // SI202311190069 // Usage for editorial use only //

A fő témát a 2024-es sprintfutamok, a jövőbeli gumistratégia, valamint a versenyzők hűtésének biztosítása jelentette a Katarban tapasztalt problémák után. Az F1 Bizottságának ülésén az FIA együléses szakágakkal foglalkozó vezetője, Nikolas Tombazis, valamint a Forma-1 elnök-vezérigazgatója, Stefano Domenicali is jelen volt.

A bizottsági ülésen az érintettek egyhangúlag egyetértettek a sprintformátum további módosításában, mégpedig azzal a céllal, hogy a sprint eseményeit minél jobban különválasszák magától a „főversenytől” a sprinthétvégéken. Az ügyben további egyeztetések folynak majd a részletek kidolgozása kapcsán, többek között az időzítéseket, valamint a parc fermé szabályait illetően. A sprintformátummal kapcsolatos végleges javaslatot az F1 Bizottságának első jövő évi ülésén mutatják majd be, azt pedig, hogy mely hétvégéken rendeznek sprintfutamot 2024-ben, heteken belül bejelentik.

Egyeztettek az esős körülmények között használandó aerodinamikai csomagokkal kapcsolatos fejlesztésekről is: a bizottság tagjai egyetértenek az ügy fontosságában, 2024 tavaszán ezért további teszteket hajtanak majd végre, ahol egy olyan elemet próbálnak ki, mely teljes mértékben eltakarja a kerekeket, kvázi sárvédőként funkcionál majd.

Az F1 Bizottságának ülésén a jövőbeli gumistratégiáról is értekeztek, és egyetértés volt abban, hogy a gumik túlmelegedésének problémáját a lehető legjobban meg kell szüntetni, és „versenyezhetőbbé” kell tenni az F1-es abroncsokat. Ezért az a döntés született, hogy 2025-re is megtartják a gumimelegítő paplanokat.

Az idei szezon során több alkalommal is kipróbálták a megoldást, miszerint kevesebb gumiszettet használtak a csapatok a versenyhétvégéken, végül azonban az F1 Bizottsága úgy határozott, hogy megtartják a 13 száraz garnitúrás megoldást 2024-re.

A Katari Nagydíjon tapasztalt extrém körülmények kapcsán az F1 Bizottsága jóváhagyta, hogy a technikai szabályzat révén lehetővé tegyék egy extra hűtőnyílás kialakítását a versenyzők hűtése érdekében, de a későbbiekben további vizsgálatokat folytatnak majd, hogy hatékonyabb megoldásokkal álljanak elő az extrém körülményeknek megfelelően.

A pénteki ülésen az F1 Bizottsága elfogadta azt is, hogy a csapatok a 2025-ös szezon kezdete előtt nem kezdhetnek el dolgozni a 2026-os versenyautókon. A bizottság által elfogadott intézkedéseket a Motorsport Világtanács (WMSC) hagyhatja majd jóvá decemberi ülésén.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Módosulnak a sprinthétvégék, szigor a 2026-os F1-es autók fejlesztése kapcsán
Leclerc elismerte, két sorsdöntő hibája is volt Brazíliában
Verstappen így lehet már Las Vegasban világbajnok
Kiderült, mennyit hozhat a konyhára az Alpine-nak a kettős brazíliai dobogó
A szezon mélypontját élte meg a Williams, a csapat azonban nem adja fel!

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!