Az energiaital-gyárosok már 2022-ben is elképesztő formát nyújtottak, hiszen Max Verstappen révén az egyéni, valamint a konstruktőri világbajnoki címet is bezsebelték. Az osztrák csapat aztán idén tovább emelte a lécet: a bajnokság 22 versenyéből 21-et megnyert, így a Forma-1 történetének legnagyobb dominanciáját mutatva hódították el újfent a bajnoki trófeákat. Christian Horner csapatfőnök elárulta, az idei szezonra természetesen igyekeztek tovább tökéletesíteni versenyautójukon, ezt pedig sikerült is megtenni.
„Amit nem szabad elfelejteni az RB19-essel kapcsolatban, hogy rengeteg komponenst vettünk át az RB18-asról: a váltót, a felfüggesztés nagy százalékát, és a fél kasztnit. Gyakorlatilag két autót ötvöztünk az idei évre” — magyarázta a Motorsport.com kérdésére a brit szakember.
„A legjelentősebb dolog, hogy képesek voltunk megoldani a súlyt. Annyira meg voltunk csúszva az új szabályok bevezetése előtt, 2021-ben az az évi bajnoki küzdelem miatt, hogy a 2022-es autónk egy kicsit vaskos volt. Szóval az idei szezon előtt sikerült 20 kilót leszednünk az autóról, és kijavítani néhány tökéletlenségét.”
„Viszont rengeteg elemet átvettünk így is tavalyról, és néhány alkatrészünk tulajdonképpen 19 versenyt nyert idén Max esetében, 15-öt pedig tavaly, összesen tehát 34 versenyt.”
Horner azt mondja, a legnagyobb előrelépést kétségkívül a súly terén tették meg 2023-ra, mégpedig minden területen.
„Egy kicsit mindenhol sikerült levennünk a súlyból, nemcsak egy területen. Marginális nyereség volt minden területen. Úgy gondolom, ez volt a lényegi különbség a 2022-es autó és a 2023-as autó között.”
Arra a kérdésre, hogy 2022-ben akkor tulajdonképpen egy jócskán túlsúlyos autóval lettek-e bajnokok, Horner így felelt: „Igen. Ezt a deficitet az év jelentős részében cipeltük magunkkal.”