A német istálló egy igencsak egyedi megoldással vágott neki a Forma-1 új érájának tavaly, oldalszekrények nélküli versenyautójával azonban rengeteg probléma akadt a 2022-es szezon során, és különösen sok gondot okozott a csapatnak a „delfinezés” jelensége. Az évad során aztán sikerült előrelépnie a Mercedesnek, sőt, George Russell révén egy győzelmet is szerzett az istálló — ezt követően pedig a csapat úgy döntött, 2023-ra is kitart koncepciója mellett.
Hamar kiderült azonban, az istálló hibát követett el, Toto Wolff csapatfőnök pedig már a Bahreini Nagydíjat követően arról beszélt, drasztikus változtatásokra lesz szükség annak érdekében, hogy visszatérjenek a győztesek útjára.
„Azt gondolom, ami meglepett bennünket, hogy a Ferrarinak tavaly egy nagyon jó autója volt. És a természetes evolúció révén arra számítottuk, hogy nagyon közeli ellenfeleink lesznek idén” — mondta Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke. „Az nagyon meglepett bennünket, hogy a Mercedes kitartott azon koncepciók mellett, melyek egyértelműen kudarcot vallottak az előző évben.”
„Ha végignéztük az autókat az előszezonban, láthattuk, hogy a mi koncepciónkhoz az Aston Martin és a McLaren autója állt a legközelebb.”
A Red Bull aztán végigdominálta a 2023-as szezont, a Mercedes pedig győzelem nélkül maradt — 2024-es autójának fejlesztését pedig teljesen új alapokra helyezte.
„Bahrein után kétségkívül éreztük, hogy egy nagyon jó csomagunk van” — magyarázta Horner. „De nem tudtuk, hogy pályaspecifikus-e a dolog, esetleg a hőmérséklet, a körülmények, vagy az aszfalt miatt volt-e így.”
„Szóval csak két-három mintavételezés után kezdtünk el hirtelen arra gondolni, hogy ‘oké, ez tényleg összeállt’, miután megfordultunk pár olyan pályán, ahol korábban gondjaink voltak, például tavaly, Melbourne-ben. Pár verseny után volt csak tiszta képünk. Bahrein után senki sem szállt túlzottan el a látottaktól.”