Tavalyhoz hasonlóan idén is hat versenyhelyszínen lesznek sprintfutamok, maga a formátum azonban 2024-re újra átalakul — hogy miképp, arról viszont egyelőre semmit sem tudni. Az F1 Bizottságának legutóbbi ülésén a csapatok már egyeztettek a kérdésben, következő meetingjükön pedig már konkrét javaslatokkal állnak elő az új idény kezdete előtt.
Max Verstappen szerint a parc fermére vonatkozó regulákon mindenképpen változtatni kellene, szerinte ugyanis nem jó megoldás az, hogy a nyitóedzés után a csapatok nem változtathatnak versenyautóikon. A háromszoros világbajnok példaképp a tavalyi Amerikai Nagydíjat hozta fel, ahol a verseny után a 2. helyen befutó Lewis Hamiltont kizárták autója nem megfelelő hasmagassága miatt. A holland pilóta szerint szó sem volt szándékosságról, ha azonban egy csapat rossz beállításokat választ, az egész hétvégéje mehet a levesbe.
„Ha csak egy kicsit is rossz irányba indulsz el az első edzésen, a sprinthétvége hátralévő részére beszorult azzal az adott beállítással. Ez nagy szívás. 2022-ben, Brazíliában velünk is megtörtént” — idézi a holland versenyző szavait az Auto Motor und Sport című német szaklap. „Nekünk volt néhány remek sprinthétvégénk az elmúlt idényben, de nem voltam teljesen elégedett.”
„Vegyük például az austini hasmagasságokat: a Mercedes és a Ferrari sem szándékosan állította túl alacsonyra az autóit. De amint rossz irányt veszel a beállításokkal, nincs visszaút. A legtöbb, amit tehetsz, hogy erőlködsz valamit a guminyomással. De ha azok eleve nagyon magas értékre vannak előírva, el vagy veszve. Ez dühítő. Ha tovább akarjuk erőltetni ezeket a sprintfutamokat, akkor változtatásokra lesz szükség.”
Verstappen azt mondja, ha szombatra és vasárnapra külön parc fermé-szabályok vonatkoznának, az megoldás lehetne. A holland ugyanakkor hozzátette, annak nem örülne, ha a sprintfutam időmérőjén mindössze egyetlen kört tehetnének meg.
„Az nagyon rizikós lenne. A jelenlegi formátum sem tetszik a közepes, közepes, majd lágy gumikkal. Már most sem tudjuk, hogyan csináljuk. Csupán egy gyorskört fussunk? Vagy egy gyorsat, egy lassút, és még egy gyorsat? Miért van szükségünk ezekre a furcsa dolgokra? Még én is elgondolkodom azon, mik most a szabályok. Elveszettnek érzem magam. Olyan, mint egy cirkusz.”
„Mindig mondtam, hogy az üzleti oldalát értem a dolognak. De én pusztán versenyzőként nézem ezt az egészet. Szóval elvesz a varázslatból. Gyerekként, amikor bekapcsoltam a TV-t, izgatottan vártam, mi lesz a versenyen. Rajongóként nincs meg minden információd a gumidegradációról, meg ilyesmikről. Látsz egy Red Bullt, egy Mercedest és egy Ferrarit a rajtrácson, és kíváncsian várod, hogyan végződik a dolog. A sprintversenyek miatt viszont nagyjából tudod, mi fog történni másnap. Hacsak nincsenek őrült körülmények — például az időjárás változása miatt. A sprintfutamot követően könnyedén meg lehet becsülni a versenytempókat. Szerintem ez elvesz az izgalomból. Talán a rajt izgalmas tud lenni…”
„Maga a formátum alapvetően elég hektikus. Nem különösebben zavar, hogy mindössze egyetlen edzésünk van az időmérő előtt. De az új, különálló időmérő a sprintfutamnak… Nem sokat jelent számomra, hiszen a nagy időmérőn már túl vagyunk… Az a fontos időmérő. A sprintfutamon a győztes csak 8 pontot kap. A különbség a 2. és 3. helyhez képest nem nagy. Nem sokat számít.”