Verstappen változtatást sürget Hamilton tavalyi kizárása után - F1VILÁG.HU

Verstappen változtatást sürget Hamilton tavalyi kizárása után

HIRDETÉS
Továbbra sincs oda a sprintfutamos formátumért a Red Bull Forma-1-es csapatának regnáló világbajnoka, Max Verstappen, aki szerint mindenképpen változtatásokra lenne szükség, ha a száguldó cirkusz vezetősége ragaszkodik ehhez a megoldáshoz.
AUSTIN, TEXAS - OCTOBER 21: Sprint winner Max Verstappen of the Netherlands and Oracle Red Bull Racing shakes hands with Second placed Lewis Hamilton of Great Britain and Mercedes in parc ferme after the Sprint ahead of the F1 Grand Prix of United States at Circuit of The Americas on October 21, 2023 in Austin, Texas. (Photo by Mark Thompson/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // SI202310220063 // Usage for editorial use only //

Tavalyhoz hasonlóan idén is hat versenyhelyszínen lesznek sprintfutamok, maga a formátum azonban 2024-re újra átalakul — hogy miképp, arról viszont egyelőre semmit sem tudni. Az F1 Bizottságának legutóbbi ülésén a csapatok már egyeztettek a kérdésben, következő meetingjükön pedig már konkrét javaslatokkal állnak elő az új idény kezdete előtt.

Max Verstappen szerint a parc fermére vonatkozó regulákon mindenképpen változtatni kellene, szerinte ugyanis nem jó megoldás az, hogy a nyitóedzés után a csapatok nem változtathatnak versenyautóikon. A háromszoros világbajnok példaképp a tavalyi Amerikai Nagydíjat hozta fel, ahol a verseny után a 2. helyen befutó Lewis Hamiltont kizárták autója nem megfelelő hasmagassága miatt. A holland pilóta szerint szó sem volt szándékosságról, ha azonban egy csapat rossz beállításokat választ, az egész hétvégéje mehet a levesbe.

„Ha csak egy kicsit is rossz irányba indulsz el az első edzésen, a sprinthétvége hátralévő részére beszorult azzal az adott beállítással. Ez nagy szívás. 2022-ben, Brazíliában velünk is megtörtént” — idézi a holland versenyző szavait az Auto Motor und Sport című német szaklap. „Nekünk volt néhány remek sprinthétvégénk az elmúlt idényben, de nem voltam teljesen elégedett.”

„Vegyük például az austini hasmagasságokat: a Mercedes és a Ferrari sem szándékosan állította túl alacsonyra az autóit. De amint rossz irányt veszel a beállításokkal, nincs visszaút. A legtöbb, amit tehetsz, hogy erőlködsz valamit a guminyomással. De ha azok eleve nagyon magas értékre vannak előírva, el vagy veszve. Ez dühítő. Ha tovább akarjuk erőltetni ezeket a sprintfutamokat, akkor változtatásokra lesz szükség.”

Verstappen azt mondja, ha szombatra és vasárnapra külön parc fermé-szabályok vonatkoznának, az megoldás lehetne. A holland ugyanakkor hozzátette, annak nem örülne, ha a sprintfutam időmérőjén mindössze egyetlen kört tehetnének meg.

„Az nagyon rizikós lenne. A jelenlegi formátum sem tetszik a közepes, közepes, majd lágy gumikkal. Már most sem tudjuk, hogyan csináljuk. Csupán egy gyorskört fussunk? Vagy egy gyorsat, egy lassút, és még egy gyorsat? Miért van szükségünk ezekre a furcsa dolgokra? Még én is elgondolkodom azon, mik most a szabályok. Elveszettnek érzem magam. Olyan, mint egy cirkusz.”

„Mindig mondtam, hogy az üzleti oldalát értem a dolognak. De én pusztán versenyzőként nézem ezt az egészet. Szóval elvesz a varázslatból. Gyerekként, amikor bekapcsoltam a TV-t, izgatottan vártam, mi lesz a versenyen. Rajongóként nincs meg minden információd a gumidegradációról, meg ilyesmikről. Látsz egy Red Bullt, egy Mercedest és egy Ferrarit a rajtrácson, és kíváncsian várod, hogyan végződik a dolog. A sprintversenyek miatt viszont nagyjából tudod, mi fog történni másnap. Hacsak nincsenek őrült körülmények — például az időjárás változása miatt. A sprintfutamot követően könnyedén meg lehet becsülni a versenytempókat. Szerintem ez elvesz az izgalomból. Talán a rajt izgalmas tud lenni…”

„Maga a formátum alapvetően elég hektikus. Nem különösebben zavar, hogy mindössze egyetlen edzésünk van az időmérő előtt. De az új, különálló időmérő a sprintfutamnak… Nem sokat jelent számomra, hiszen a nagy időmérőn már túl vagyunk… Az a fontos időmérő. A sprintfutamon a győztes csak 8 pontot kap. A különbség a 2. és 3. helyhez képest nem nagy. Nem sokat számít.”

Hirdetés

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Verstappen változtatást sürget Hamilton tavalyi kizárása után
Colapinto rajthoz állhat Las Vegasban!
Tsunoda nem tudja, mivel bizonyíthatna még a Red Bullnak
Fogadj a Las Vegas-i Nagydíj győztesére! Íme a legjobb szorzók és tippek! (x)

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!