A holland pilóta tavaly domináns formát nyújtva lett ismét a száguldó cirkusz legjobbja: a bajnokság 22 versenyéből 19-et megnyert, ellenfeleinek pedig tulajdonképpen esélyük sem volt vele szemben. Még saját csapattársa, Sergio Perez is jócskán lemaradt tőle, pedig a mexikói versenyző az idény kezdetén látszólag tartani tudta a lépést, négy verseny után a két Red Bull-pilóta két-két győzelemmel állt a tabellán. A Miami Nagydíjat követően aztán Perez szemmel láthatóan lemaradt, és meglehetősen hullámzóan teljesített az évad további részében.
Verstappen viszont azt mondja, nem feltétlenül állja meg a helyét az, hogy az évad elején egy szinten teljesítettek.
„A teljes képet látni kell. Szaúd-Arábiában a 15. helyről kellett rajtolnom, Bakuban pedig egy kicsit hátráltatott a biztonsági autó” — magyarázta a holland versenyző az Auto Motor und Sport című német szaklapnak. „Véleményem szerint nem teljesen igazságos kiegyensúlyozott küzdelemről beszélni. Az én szemszögemből ugyanis ez nem így történt.”
„Közelebb volt hozzám, de az összes körülményt figyelembe kell venni, ami ehhez vezetett. És ez részben torzította a képet.”
Verstappen a szezon során többször említést tett arról, az Azeri Nagydíjon sikerült komoly előrelépéseket tennie a Red Bull RB19-es kódjelű autójával — mégpedig a beállításai terén.
„Különféle beállításoknak kell összeállniuk” — mondta a háromszoros világbajnok. „Van néhány dolog, amit a kormányon tud állítani az ember: a fékegyensúlyt, a differenciálművet, a motorféket. Az új gumik is kicsit másképp működtek. És ezekkel az eszközökkel, ha kicsit másképp játszottam velük, úgy tűnt, többet ki tudok hozni az autóból.”
Verstappent sokszor érte az a vád az elmúlt évek során, hogy csak azért tud ilyen domináns teljesítményt nyújtani, mert kiemelkedően jó autója van. Mások szerint viszont Perez teljesítménye mutatja igazán, mennyire jó a Red Bull — Verstappen dominanciája pedig a holland klasszisának köszönhető.
„Nem érdekel mások véleménye” — reagált Verstappen. „Nem ismerik az autónkat. Én pedig csak igyekszem a tőlem telhető legjobbat kihozni belőle. Minden alkalommal. Nem tudom, mennyire volt domináns ez az autó a korábbi autókhoz képest. Ezt senki sem tudja.”
A holland arról is beszélt, miért badarság azt gondolni, hogy a Red Bull gyakorlatilag rá szabja versenyautóját.
„Úgy állítom be az autót, ahogy nekem tetszik. És a másik pilóta is úgy, ahogy neki jól esik. A mérnökök úgy fejlesztik az autót, hogy az gyorsabb legyen. És nem úgy, ahogy én szeretném. Így van ez a vezetési stílussal is. Milyen a vezetési stílusod? Fogalmam sincs. Az autó igényeihez igazodom, hogy a leggyorsabb legyen. Ez a kulcsa annak, hogy igazán jó Forma-1-es versenyző legyek. Alkalmazkodni ahhoz, amit a csapattól kapsz.”