A Forma-1-ben a ’70-es évek elején 9 versenyen is rajthoz álló osztrák a kezdetek óta oszlopos tagja a Red Bull csapatának, Dietrich Mateschitz 2022-es halála után azonban sokat pletykáltak arról, hogy az osztrák szakember hamarosan búcsút mondhat az energiaital-gyárosoknak. Voltak híresztelések arra vonatkozóan, hogy egy ideje hatalmi harcok dúlnak közte, valamint az F1-es istállót irányító Christian Horner között, habár ezt a felek igyekeztek cáfolni.
Helmut Marko még decemberben ült össze a Red Bull vezetőségével, hogy a jövőjéről folytasson egyeztetéseket, nemrég pedig az osztrák Österreich című lapnak beszélt arról, 2024-ben is minden versenyre elutazik majd.
„Ha azt mondanám, ‘őrület, ami rám vár’, akkor nehéz lenne. De én azt mondom magamnak, ‘Ausztrália csodálatos, és várom már a melbourne-i utat! Pénteken 11 órától vasárnap estig a Red Bull Racingnek dolgozom, és élvezem” — mondta a 80 esztendős szakember, aki egyébként nem az F1-es istálló, hanem a Red Bull GmbH alkalmazásában áll.
Bár Mateschitz halála óta történtek változások a Red Bull vezetőségében, úgy fest, a Marko iránti bizalom töretlen: lapunk úgy tudja, az osztrák szakember 2026 végéig meghosszabbította szerződését az osztrák vállalattal. Marko eredeti kontraktusa 2024 végén járt volna le, ezt terjesztették most ki további két évre.
A Red Bull tavaly elképesztő dominanciát mutatott az F1-ben: a bajnokság 22 versenyéből 21-et megnyert, és magabiztosan szerezte meg a konstruktőri trófeát, miközben Max Verstappen sorozatban harmadszor is felülhetett a királykategória trónjára.