A Red Bull az új technikai szabályok 2022-es bevezetése óta tulajdonképpen verhetetlen a Forma-1-ben. Az energiaital-gyárosok 2023-ra igazán nagyot léptek előre, és egy kivétellel az összes nagydíjon győzedelmeskedtek. A Red Bull konzervatívan állt hozzá az idei fejlesztésekhez is, igyekezett tovább tökéletesíteni autóját, melyről február 15-én rántják majd le a leplet.
Adrian Newey viszont azt mondja, egyáltalán nem biztosak abban, hogy az evolúciós fejlesztés elegendő lesz a riválisok ellen.
„A mi autónk nagyon is a harmadik evolúciója a 2022-es autónak. A tavalyi autó a lényegi részeit tekintve a 2022-es modell evolúciója volt, az aerodinamika terén a normál fejlesztési folyamatot végeztük, és igyekeztünk megérteni, mit kell tennünk a felfüggesztés terén, hogy megpróbáljunk javítani az autón, miközben csökkentettük a súlyát, 2022-ben ugyanis nem sikerült lemennünk a súlyhatárra” — magyarázta Newey.
„Az idei autónk tehát az eredeti, RB18-as harmadik evolúciója. Amit természetesen nem tudunk, hogy ez a harmadik evolúció túl konzervatív-e, miközben a többiek valami mást csinálnak. Egyszerűen nem tudjuk.”
„Az új szabályok szerint megépült első autónk, az RB18-as esetében szerintem sikerült jól eltalálnunk az alapokat azt illetően, ahogy hozzáálltunk a kutatási folyamathoz, az architektúrához, a kialakításhoz, és így tovább. Egy tisztességes autóval álltunk elő, amit aztán fejlesztettünk 2022 során. És nyilvánvalóan nagyon erősen alakult a szezon második fele 2022-ben.”
„2023-ban, az új szabályok második évében abszolút arra számítottunk, hogy összerázódik a mezőny. Szóval mindannyiunkat, de legfőképpen engem komoly meglepetésként ért a dolog. Tényleg nem számítottunk ekkora dominanciára.”
„Idén pedig — amennyire én tudom — sokan, sok riválisunk nagyon figyelt, és azt gyanítom, jó néhány autó nagyon fog hasonlítani a miénkre.”
Bár az eredmények nem feltétlenül mutatták ezt, Newey szerint a tavalyi szezon második felében jóval közelebb kerültek hozzájuk a riválisok.
„A rajtrács szoros volt, a versenyek pedig egyre szorosabbak. Austinban majdnem elveszítettük. Szóval kockáztattunk, és bevállaltunk Maxszal egy extra kiállást — a többit Max intézte. Hogy őszinte legyek, Vegasban feltehetően Charles [Leclerc] volt a gyorsabb. Ott is Max jelentette végül a különbséget. Szóval az idény végére — noha sikerült Szingapúr kivételével mindent megnyernünk — mindenki ott loholt a sarkunkban. Szóval nem kell sok a télen ahhoz, hogy boruljon a dolog. Nagy tehát a nyomás.”
A tervezőzseni arról is beszélt, bár lett volna előnye annak is, ha a csapat tervezőmérnökeit megbízzák azzal, hogy kezdjenek el radikálisabb megoldásokat megvizsgálni, a költségvetési plafon miatt egész egyszerűen nincs erre lehetőség.
„Ott van az a kérdés, hogy inkább legyen-e egy csapatunk, mely megnéz teljesen elrugaszkodott ötleteket, vagy pedig tartsuk a fejlesztési utat, amit választottunk? Korlátozottak a forrásaink. Szóval nem tudunk mindent megcsinálni, nem nézhetünk meg minden utat. Úgyhogy úgy döntöttünk, azt fejlesztjük, amink van. Remélhetőleg ez a legkörültekintőbb, és egyúttal helyes döntés.”