Az energiaital-gyárosok pénteken mutatták be új, RB20-as kódjelű versenyautójukat, melyre a várakozásokkal ellentétben számos újítás felkerült, ezek némelyike nagyban hasonlít azokhoz a megoldásokhoz, melyeket korábban a Mercedes alkalmazott. Ezek közé tartozik az új versenyautó motorborítása és oldalszekrénye is, mely egy meglehetősen szűkre szabott légbeömlőt kapott.
A Motorsport.com című internetes szaklap ráadásul úgy értesült, ezek az oldaldobozok csak a forróbb hőmérsékleti viszonyok között tartandó előszezoni teszteken, illetve a bahreini, ausztráliai és szaúd-arábiai versenyhétvégén lesznek látható a Red Bull versenyautóin, a későbbiekben ugyanis az osztrák istálló egy még extrémebb megoldással próbálkozhat.
Úgy tudják, az RB20-asra egy hasonló tervezés kerülhet fel, mint a Mercedes 2022-ben és 2023 elején alkalmazott „zeropod-koncepciója”, mellyel egyébként a német istálló nem tudott sikeres lenni.
„Logikus, hogy a stabil szabályozások közepette lesz egyfajta konvergencia — láthatjuk, hogy a csapatok az RB19-esből merítettek ihletet” — mondta Christian Horner csapatfőnök a pénteki bemutatón. „Szóval azt gondolom, a csapatunk csodás munkát végzett az RB20-assal. Nem ültek a babérjaikon, láthatjuk, hogy a határokat feszegették az autóval.”
„Folyamatosan igyekszünk fejlődni. Ha az autót részleteiben nézzük, akkor rendkívüli megoldásokat láthatunk. Nem volt önelégültség, tovább fejlődtek, és tolták kifelé a határokat. Vannak nagyszerű innovációk is az autón, amelyeket alaposan szemügyre vesznek majd a következő hetekben, de azt gondolom, a kreativitás nagyszerű csapaton belül. Nem egy konzervatív megoldásról beszélünk.”
Amikor a Mercedes-stílusú motorborításról kérdezték, Horner így felelt: „Ez nem taktikai dolog. A teljesítményen alapul, illetve azon, amit a szimulációs eszközeink révén látunk.”