Newey kétségkívül kulcsfigurája a Red Bull F1-es csapatának, hiszen a Williams és a McLaren után az energiaital-gyárosoknak is számos világbajnok autót tervezett már, és óriási szerepe volt abban is, hogy az osztrák csapat óriási előnnyel vághatott neki a 2022-ben kezdődött új technológiai érának a talajhatás kapcsán megszerzett korábbi tapasztalatai révén.
A neves szakember ott volt a Red Bull F1-es csapatával a Bahreini Nagydíjon, valamint a múlt hétvégi Szaúd-arábiai Nagydíjon, a hírek szerint azonban Ausztráliába már nem utazik a csapattal — ez pedig csak olaj volt a tűzre azzal kapcsolatban, hogy a pletykák szerint a Red Bull más szerepet szán neki a jövőben.
Korábbi médiajelentések szerint ugyanis a Red Bull állítólag azt szerette volna, ha Newey hátrébb lép az F1-es projekttől, és kizárólag az RB17-es kódjelű hiperautó fejlesztésére fókuszál. De arról is pletykáltak, az osztrák F1-es istállónál zajló botrányos események és politikai játszmák miatt távozik a Red Bulltól.
A Motorsport.com című internetes szaklap viszont a minap arról számolt be, forrásaik szerint minden marad a régiben, Newey továbbra is aktívan érintett lesz az F1-es projektben, sőt, a tervek szerint az áprilisi Japán Nagydíjra már újra elutazik az istállóval.
„Azért csatlakoztam a Red Bullhoz, hogy felépítsem a technikai csapatot” — mondta még egy korábbi interjúban. „Egy kicsit kockázatos volt a karrierem szempontjából, de szerettem volna újra érintett lenni egy csapat felépítésében az elejétől fogva. És miután így lett, és Christiannal [Horner] és Helmuttal [Marko] együtt én is aktív résztvevője voltam ennek, miért is akarnék elsétálni?”
„Az egyetlen alkalom, amikor ehhez közel kerültem, 2014-ben volt, és annak teljesen más okai voltak. Akkor nagyon egyszerűen egy olyan erőforrásunk volt, mely nem teljesített jól — ami persze megesik. És nem is látszott óriási vágy a motorgyártó [Renault] részéről a felső vezetés körében arra, hogy invesztáljanak a dolgok megfordítása érdekében.”
„Szóval egy kicsit depressziós helyzetben kerültünk, hiszen a világbajnoki címekhez károm kulcstényezőre van szükség: versenyzőre, kasztnira és motorral. Ha pedig az egyik ezek közül gyenge, nem győzöl…”