Verstappen az élről vágott neki a melbourne-i versenynek, ám már a futam 4. körében kénytelen volt kiállni, miután autójának jobb hátsó fékje felmondta a szolgálatot. Horner azt mondja, beszorult a fék, túlhevült, majd lángra kapott — a pontos okokat viszont még ők sem tudják.
„Fékhiba volt. Úgy tűnik, a fék a rajttól kezdve be volt húzódva, ezért is írta le Max úgy, mintha behúzott kézifékkel ment volna, ami okozott számára néhány momentumot” — mondta Horner a Sky Sports F1 televíziónak. „És aztán természetesen egyre csak nőtt a hőmérséklete, az eredmény pedig egy tűz lett.”
„Most már visszakaptunk minden alkatrészt, megnézzük a károkat, és alaposan kielemezzük, hogy megértsük, mi okozta.”
Verstappen utoljára a 2022-es Ausztrál Nagydíjon esett ki technikai probléma miatt, Horner pedig azt mondja, természetesen érthető volna, ha a holland pilóta frusztrált lenne a történtek miatt.
„Nyilvánvalóan egy versenyző mindig frusztrált lesz, ha egy kiesést követően kell kiszállnia az autóból. De nagyon kedves volt a csapattal és az összes szerelővel. Egy csapat vagyunk, a kiesés mindenkinek ugyanúgy fáj.”
„A lényeg, hogy tanuljunk belőle. Volt két évünk technikai problémák nélkül, ami figyelemre méltó. Meg kell értenünk, mi okozta, tanulnunk kell belőle, és tovább kell lépnünk. Figyelemre méltó, hogy három futam után még úgy is vezeti a bajnokságot, hogy volt egy kiesése. De meg kell tanulnunk a leckét.”