Norris már a hétvége első felében is jó teljesítményt nyújtott, hiszen a sprintidőmérőn az esős körülmények között megszerezte a rajtelsőséget, a szombati sprintfutamon azonban végül hibázott, így nem tudott a legjobb helyekért csatázni. A vasárnapi versenyt aztán a 4. helyről kezdhette meg, és remek teljesítményt nyújtva végül a 2. helyen ért célba Max Verstappen mögött.
Pedig a versenyhétvégét megelőzően Norris még meglehetősen pesszimistán nyilatkozott — elmondása szerint őket is meglepte a jó sanghaji forma.
„Egyszerűen gyorsabbak voltunk, mint gondoltuk” — mondta a leintést követően a McLaren versenyzője. „Azokban a helyzetekben, melyekben nehézségekre számítottunk, sokkal kevésbé küzdöttünk, mint vártuk. Például az első kanyarhoz hasonló hosszabb fordulók mindig is komoly gyengeséget jelentettek számunkra. Az első kanyar egy része jobban sikerült, mint vártuk, a második fele pedig olyan volt, amire számítottunk.”
„Egyszerűen még mindig ismerkedünk az autóval. Ez a pálya nagyon különbözik, a burkolata is meglehetősen szokatlan. Talán ez is a kezünkbe játszott, jobban, mint gondoltuk; talán a régi aszfalton nehezebben boldogultunk volna. Szóval ilyen apróságok. Nem úgy találjuk ki ezeket, őszintén elmondjuk, hol szeretnénk lenni. Ha úgy éreznénk, hogy erősek leszünk egy hétvégén, azt elmondanánk. Tehát többnyire nem vagyunk túl optimisták, mivel egész évben a Red Bull és a Ferrari mögött voltunk, nincs okunk hirtelen azt hinni, hogy eléjük kerülhetünk.”
„De igen, semmi sem utalt arra, hogy most fantasztikus versenyünk lesz, különösen nem a tegnapi sprint után. De minden a terv szerint alakult, és onnantól kezdve minden simán ment. Nem hibáztam az első kanyarban, nem csúsztam ki. Jó kezdés volt. Megelőztem az Astont, és onnantól kezdve csak kontrollálni kellett a versenyt.”
Norris elismerte, amikor érvénybe lépett a versenyen a virtuális biztonsági autós protokoll, amikor épp elhajtott a bokszbejárat mellett, az meglehetősen frusztráló pillanat volt: „Voltak káromkodások is. Tudtam, hogy VSC lesz, nyilvánvaló volt. De mégsem jött. Magamban azt gondoltam, ‘Fogadni mernék, hogy pont akkor jön, amikor az utolsó kanyarban vagyok’, és tényleg így is lett. Még a mérnököm is ezt mondta. Én mondtam neki. Szerencsére sokáig tartott, aztán jött a biztonsági autó.”
„Jól alakult, szerintem a stratégiánk jól működött. Az első etapban magabiztos voltam, így sokáig bírtam. Ha a VSC a bokszutcába érésem előtt ért volna véget, sokkal dühösebb lennék most. De igen, nyilvánvalóan a javunkra vált. Mert a Red Bulloknak újra ki kellett állniuk. És így kerültem Checo [Perez] elé úgy, hogy ott voltak köztünk a Ferrarik. Ez valószínűleg megmentett egy kicsit.”
Arra a kérdésre, hogy meglepte-e, hogy a verseny hajrájában Perez nem tudta őt levadászni, Norris így válaszolt: „Nehéz megmondani. Úgy gondolom, ez egy olyan pálya, ahol, ha kontrollálni tudsz és tudod kezelni a dolgokat, az nagyon a javadra válhat. És szerintem ezért volt olyan különböző a versenyünk szombaton. Az egész mezőny mögött voltam. Túlmelegedtek a gumik, csak szenvedsz. Nem sokat tehetsz. Ma viszont magam irányíthattam a dolgokat. Gyorsan ellléptem Charles-tól [Leclerc]. És Charles sokáig feltartotta Checót. Checónak sokat kellett használnia a gumijait, hogy megelőzze. Szóval attól függ, hogyan nézzük. Talán több harcot vártam, de amikor láttam, mennyire erőltette az elején, hogy megelőzze a Ferrarit, az egy kicsit kényelmes helyzetbe hozott engem.”