Idén rekordszámú, 24 versenyt rendeznek a Forma-1-ben, a száguldó cirkusz elnök-vezérigazgatója, Stefano Domenicali pedig korábban arról beszélt, szeretnék, ha hosszú távon ez a mennyiség lenne az, melyből össze tudják állítani az aktuális F1-es versenynaptárat.
Miután azonban jó ideje költségplafon alatt dolgoznak a csapatok, elképzelhetetlen az, hogy teljes rotációt alkalmazzanak a személyzet terén, így a szerelők és mérnökök jelentős része minden versenyhelyszínre kénytelen elutazni — ez pedig óriási megterhelést jelent.
„A fő probléma a szerelőkre és mérnökökre nehezedő terhelés. Szerintem a versenyzők számára nem annyira vészes, hogy őszinte legyek” — mondta Lando Norris, a McLaren versenyzője. „Nem hiszem, hogy nekünk panaszkodnunk kellene. De rengeteg szerelő és mérnök, akik itt vannak, nekik kell utazniuk, hogy az már egészségtelen számukra. Ez nem fenntartható.”
„A probléma nem velünk van, tehát nem minket kellene erről kérdezni. Ez olyasmi, amire a csapat többi tagja miatt kellene jobban odafigyelni. És úgy gondolom, hogy ez a korlátozó tényező, nem az, hogy minden nap be tudunk-e ülni az autóba, mert szerintem be tudunk. A prioritás viszont az, hogy ne terheljük túl őket.”
A Forma-1 vezetősége egyébként nemrégiben közzétette a 2025-ös Forma-1-es versenynaptárat is, ezt ide kattintva nézheted meg.