A McLaren ifjú titánja az 5. helyről vágott neki a floridai versenynek, és bár igencsak kiváló tempót diktált, a győzelem megszerzése talán nagy falat lett volna számára abban az esetben, ha nem kell pályára küldeni a biztonsági autót Kevin Magnussen és Logan Sargeant balesete miatt. Az incidens miatt a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) versenyirányítása a 28. körben rendelte pályára a Safety Cart, ekkor azonban a többiek kerékcseréje miatt az élre kerülő Lando Norris éppen elhaladt a bokszbejárat mellett, tehát még egy kört meg kellett tennie ahhoz, hogy végül ő is kereket tudjon cserélni.
Miközben azonban ez meglehetősen nagy balszerencsének tűnt az ő szempontjából, néhány méterrel később már a mezőny legszerencsésebb versenyzőjének mondhatta magát, hiszen mire a biztonsági autó a bokszkijáratnál a pályára ért, Norris épp elhúzott mellette, Bernd Mayländer mögé így első versenyzőként Max Verstappen sorakozott fel. Mindez pedig azt jelentette, hogy miközben az ellenfelek a biztonsági autó mögött araszoltak, Norris még jóval tempósabban tudott haladni – igaz, az ilyenkor előírt deltaidőt neki is figyelembe kellett vennie.
20 MÉTEREN MÚLT
Amikor a versenyirányítás a biztonsági autó pályára küldése mellett döntött, Norris 11,4 másodperces előnnyel vezetett a bokszkiállását már korábban letudó Verstappen előtt, ez pedig önmagában kevés lett volna arra, hogy a háromszoros világbajnok elé érjen vissza a pályára, és jó eséllyel Charles Leclerc, Carlos Sainz és Sergio Perez is megelőzte volna őt. Azt talán magyarázni sem kell, Norris óriási hátrányba került volna, ha a bokszkijáratnál épp elé jön be a Safety Car, azzal azonban, hogy el tudott menni mellette, gyakorlatilag az ölébe hullott a győzelem lehetősége. Mint később megtudtuk, a dolog nagyjából 20 méteren múlt.
“Bernd mintegy 20 méterrel tévesztette el Norrist, amikor kihajtott a bokszból, mégpedig azért, mert későn született meg a döntés” – fogalmazott az eseményekkel kapcsolatban utólag az FIA szóvivője.
Valódi “tévedésről” persze szó sem volt, hiszen a Forma-1 sportszabályzatában egész egyszerűen nincs olyan szabály, mely előírja azt, hogy a biztonsági autónak a versenyben vezető pilóta elé kell megérkeznie, sőt, valójában a múltban is számos alkalommal láttunk példát arra, hogy nem így történt. Vitathatatlan azonban, hogy a biztonsági autó “céltévesztésével” óriási lehetőség hullott Norris kezei közé, hiszen kis túlzással a teljes körét gyorsabb tempóban tudta teljesíteni, mint Verstappen, aki már a 6-os kanyarban utolérte Bernd Mayländerék Mercedesét.
Norris a kör végén aztán a bokszba hajtott, ekkor nagyjából 32 másodperc volt az előnye Verstappennel szemben, így könnyedén vissza is tudott térni az élre, ekkor azonban még mindig a biztonsági autó előtt járt, ezt követően pedig protokollszerűen megkezdődött az élen álló versenyző “begyűjtésének” folyamata. Ez azért tűnt kissé körülményesnek, mert a Safety Carnak Norrison kívül a teljes mezőnyt el kellett engednie maga mellett.
SZERENCSE IDE VAGY ODA, A TEMPÓ IS PARÁDÉS VOLT
Fontos kiemelni továbbá azt is, bár Norrisnak valóban szerencsét hozott a biztonsági autó, első F1-es diadalának megszerzése nem pusztán ezen múlt. Tény, a brit pilóta az egész verseny során pazar tempót diktált, a biztonsági autó pályára küldése előtt is jobb tempóra volt képes Verstappennél. Sőt, miután a holland kiállt a kemény keverékű abroncsokért, Norris a következő három körben a jócskán elhasználódott közepes keverékű gumikon is erősebb tempót futott Verstappennél.
Ha nem jött volna a biztonsági autó, Norrisnak persze nehéz dolga lett volna a győzelem megszerzését tekintve. Hiába volt ugyanis átlagosan 3 tizeddel gyorsabb körönként az utolsó etapban, és húzott el 7 másodpercre Verstappentől, forgalomban egészen biztosan nem tudott volna ilyen jó tempót autózni. Egy átlagos kerékcsere Miamiban több mint 20 másodpercet vesz igénybe, így Norrisnak nemcsak Verstappent, de Charles Leclerc-t is biztosan meg kellett volna még előznie, sőt, talán még többeket is, ha küzdeni akart volna a vb-címvédővel az elsőségért.
Ahogy mondani szokták, a szerencse forgandó, a Forma-1-ben pedig olykor még a legnagyobbaknak is szükségük volt rá sikereik eléréséhez. A legtalálóbb módon alighanem Verstappen foglalta össze a dolgokat, amikor arról kérdezték, vajon Norris megnyerhette-e volna a Miami Nagydíjat, ha nem kell pályára küldeni a biztonsági autót: “Ha anyámnak töke lett volna, ő lenne az apám…”