Verstappen az imolai időmérőn idei hetedik rajtelsőségét szerezte meg: a Red Bull versenyzője 1 perc 14,746 másodperces köridővel volt a leggyorsabb, és mindössze 74 ezreddel utasította maga mögé Oscar Piastrit, míg a másik McLarennel Lando Norris 91 ezredes lemaradásban zárt.
Verstappennek gyorsköre elején nagyon jól jött, hogy szélárnyékot tudott venni Nico Hülkenberg versenyautójáról, aki épp befejezte mért körét. Verstappen a második Rivazza, valamint a Tamburello féktávja között haladhatott a német versenyző mögött, a GPS-adatok alapján pedig 165 ezredet hozott Norrisszal, 192 ezredet pedig Piastrival szemben a pálya ezen szakaszán.
Ami a végsebességeket illeti: Verstappen közel 7 km/órával volt gyorsabb Norrisznál, és 8 km/órával Piastrinál. A Q3-ban futott első gyorsköre során a vb-címvédő 336 km/órás sebességet ért el a célegyenesben, második nekifutásra — Hülkenbergnek hála — viszont már 340 km/órát.
A McLarenek aztán a kör további részében próbálták tartani a lépést Verstappennel, Hülkenberg segítsége pedig végül döntőnek bizonyulhatott, Verstappen ugyanis hibázott egyet a második Rivazzában az utolsó szektorban. Sőt, a holland elárulta, a 2-es kanyar sem jött ki jól neki.
„Igen, szélárnyéktesók voltunk már a Q2-ben is, majd a Q3-ban” — mondta újságíróknak, köztük az F1VILÁG.HU munkatársainak a holland versenyző. „Szélárnyékot adtam neki a 17-es felé, aztán ő adott nekem szélárnyékot a 2-es kanyar előtt.”
„Szerintem egy kicsit gyorsabban érkeztem meg, mint szerettem volna, mert elszúrtam egy kicsit a 2-es kanyart. Szóval nyertem vele, de aztán veszítettem is egy kicsit a 2-esben. Összességében szerintem segített a dolog egy kicsit.”
„Ha viszont az ember egész hétvégén küszködik, és aztán végre kezd összeállni a dolog, keresi ezeket az apró előnyöket. És most csodásan működött.”
A Forma-1-es Emilia-Romagna Nagydíj 15 órakor rajtol Imolában: Verstappen mellől végül Norris rajtol a 2. helyről, miután Oscar Piastri feltartás miatt 3 rajthelyes büntetést kapott.