Verstappen ugyanis már meglehetősen korán, a verseny első szakaszában megkapta utolsó figyelmeztetését az imolai aszfaltcsík többször kiszélesítése miatt. Mindez azt jelentette, ha még egyszer hibázik, időbüntetést kap. A végeredményt látva ez könnyen a győzelmébe került volna, a hajrában ugyanis Lando Norris komoly nyomást gyakorolt rá, és végül mindössze 7 tizedes előnnyel tudta megnyerni a versenyt.
Az olaszországi futammal kapcsolatban dr. Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója is arról beszélt, idegőrlő volt a verseny hajrája.
„Max néhányszor átlépte a pálya határait az imolai versenyen, kapott egy utolsó figyelmeztetést, utána egy 5 másodperces büntetés következett volna” — fogalmazott Marko. „Ez nagyon kritikus volt. Mivel az utolsó 10-15 kör volt a legnehezebb számára a versenyen, és nem engedhetett meg magának további hibákat.”
Verstappen a versenyhétvége során sokat küszködött autójával, a Red Bullnak azonban az időmérőre sikerült jelentősen javítania a helyzeten, így a háromszoros világbajnok meg tudta szerezni a pole-t. Marko szerint ez kulcsmomentum volt.
„Ami pozitívum, hogy a technikusoknak sikerült úgy beállítaniuk az autót az időmérőre, hogy Max meg tudta szerezni a pole pozíciót. Talán túl sokat dolgoztak az időmérős sebességen ebből a szempontból, és kevesebbet a versenytempón. De ez abszolút szükséges volt, mert ha Verstappen nem rajtolhatott volna a pole-ról Imolában, ezt a versenyt soha nem nyerte volna meg.”
Verstappen a versenyt követően a média — köztük az F1VILÁG.HU — képviselőinek azt mondta, igyekezett nagyon odafigyelni arra, hogy a verseny hajrájában ne hibázzon, nehogy büntetést kapjon.
„Természetesen tájékoztattak a pályahatárokkal kapcsolatban, hogy legyek egy kicsit óvatosabb” — mondta a holland. „De a probléma az elején szerintem az volt, hogy a közepes keverékkel nagyon alulkormányzott volt az autó, emiatt pedig néha szélesebben fordultam, ha elrontottam a csúcspontot.”
„Utána a kemény gumikon egy kicsit nagyobb mozgásteret hagytam magamnak. Persze az utolsó néhány kör, amikor Lando zárkózott fel, egy kicsit nehezebben alakult, mert amennyire csak lehetett, ki kellett használnom a pálya szélességét. De a vonalakon belül maradtunk. Viszont persze egy kicsit több figyelmet igényelt a dolog. Mindenki kijáratnál biztosnak kellett lennem abban, hogy mit csinálok.”