Az energiaital-gyárosok annak reményében érkeztek meg Monacóba, hogy esélyük lesz a győzelemért harcolni, ehhez képest azonban már a szabadedzésen komoly problémákkal szembesültek, az RB20-as versenyautó ugyanis rengeteget küszködött az utcai versenypálya bukkanóin és kerékvetőin. Max Verstappen végül a 6. helyről rajtolt csak a versenyen, és ugyanebben a pozícióban ért célba, miközben csapattársa, Sergio Perez a 16. helyről startolva már a nyitókörben balesetbe keveredett és kiesett.
Az energiaital-gyárosok tanácsadója, Helmut Marko már a hétvége során említést tett arról, nem ilyen teljesítményre számítottak, hiszen „a szimulátorban problémák nélkül boldogultunk a kerékvetőkkel, itt viszont az autónk úgy ugrál, mint egy kenguru”. Monacóban tehát a Ferrari és a McLaren csatázott a dobogós helyekért, Marko szerint pedig egyértelmű, hogy az élmezőny csapatai mostanra nagyon közel kerültek egymáshoz.
„Már a harmadik évünket futjuk az aktuális szabályrendszerrel, és itt már mások is másolnak” — mondta a szakember a minap egy grazi sajtótájékoztatón. „Néhányan jobban másolnak, és ennek eredményét látjuk most a McLarennél. A Ferrari is folyamatosan fejlesztett.”
A Red Bull-főnök egy másik okként a szimulátor és a valóság közötti korreláció problémáját hangsúlyozta: „Mindkét versenyzőnk lelkesedve érkezett Monte-Carlóba, mondván, hogy az autó nagyszerűen veszi a kerékvetőket. De amint beültek az autóba, azt mondták: vezethetetlen!”
Marko hozzátette, a korábban a Red Bull kulcsembereként tevékenykedő Rob Marshall munkájának is „megjelentek az első gyümölcsei” a McLarennél a wokingiaknál eltöltött első háromnegyed év után.
Emellett a McLaren jobb frissítéseket hozott, és Rob Marshall (a Red Bulltól a McLarenhez történt) átigazolása után háromnegyed évvel „megjelentek az első gyümölcsök”.
Nyitókép: Tóth Zsombor