Miközben a Red Bull Verstappen révén az évad eddigi nyolc versenyéből ötöt megnyert, a múlt hétvégét gyakorlatilag végigszenvedte Monte-Carlóban: a holland versenyző képtelen volt az elsőségért csatázni, az időmérőn csak a 6. rajthelyet szerezte meg, a vasárnapi versenyt pedig ugyanebben a pozícióban fejezte be.
Dr. Helmut Marko, az energiaital-gyárosok tanácsadója azóta már elárulta, komoly korrelációs problémáik voltak, magyarán, a szélcsatornában látottak egyáltalán nem fedték a valóságot — ez pedig a jövőre nézve is aggasztó lehet a Milton Keynes-i istálló számára.A Red Bull RB20-as versenygépe rengeteget küszködött a monte-carlói versenypálya bukkanóival és kerékvetőivel, Verstappen pedig elismerte, még mindig nem tudják, hogyan orvosolják ezt a problémát.
„Ez egy alapvető probléma, így nem egy olyasmi, amit hetek alatt meg lehet oldani” — ismerte el a világbajnoki pontverseny éllovasa. „Meg kell értenünk, hogy mi ez, mert egyértelmű, hogy nem értjük. De keményen fogunk dolgozni, hogy megtaláljuk a problémát, majd megpróbáljuk megszüntetni. Nem tudom, hogy ez sikerül-e idén, de remélhetőleg jövőre igen.”
A Red Bull már tavaly is küszködött a hepehupás utcai pályán: emlékezetes, az osztrák csapat Szingapúrban szenvedte el egyetlen vereségét a 2023-as szezonban, amikor is a ferraris Carlos Sainz tudott nyerni. Az idei versenynaptárban pedig bőven akadnak még utcai helyszínek, példának okáért ott van a jövő hétvégi Kanadai Nagydíjnak otthont adó montreali aszfaltcsík is, de a mezőny ellátogat majd újra Szingapúrba és Las Vegasba is.
„Határozottan van néhány pálya a naptárban, amelyek nem ideálisak számunkra” — magyarázta Verstappen. „Bármely pálya, amely hepehupás, vagy ahol sok kerékvetőn kell áthaladni — tehát az utcai pályák — valószínűleg egy kicsit nehezek lesznek, de remélhetőleg addigra már jobban megértjük, mi folyik itt.”
Verstappen ezzel együtt azt mondja, a kevésbé hepehupás aszfalttal rendelkező versenyhelyszíneken továbbra is erősek lehetnek.
„Lesznek olyan versenyek is, amelyek ismét jobban fognak feküdni az autónknak” — fogalmazott „De tudjuk, min kell dolgoznunk. Van egy egyértelmű irány, ahol szerintem még mindig elég sok teljesítmény hiányzik. Tehát, ha ezt meg tudjuk oldani, az autónk általánosságban minden egyes pályán jobb lesz.”