Kanadában kiderülhet, mennyire jó valójában a McLaren autója - F1VILÁG.HU

Kanadában kiderülhet, mennyire jó valójában a McLaren autója

HIRDETÉS
Komoly erőpróba vár a McLaren Forma-1-es csapatára a hétvégi Kanadai Nagydíjon, miközben a wokingi istálló kőkeményen dolgozik azon, hogy megoldja idei versenyautójának problémáit.
SUZUKA, JAPAN - APRIL 05: Oscar Piastri, McLaren MCL38 during the Japanese GP at Suzuka on Friday April 05, 2024 in Suzuka, Japan. (Photo by Zak Mauger / LAT Images)

A brit istálló meglehetősen erős teljesítménnyel rukkolt elő a 2024-es szezon eddig eltelt részében, a legutóbbi, monacói versenyhétvégén pedig Oscar Piastri révén újabb dobogós eredményt ünnepelhetett. A McLaren azonban évek óta küszködik már autójának lassú kanyaros teljesítményével.

Bár a McLaren Miamiban bevetett fejlesztései igencsak jól működtek, ezt a karakterisztikát mostanáig nem sikerült teljesen levetkőzni, noha kétségkívül sikerült jelentős fejlődést elérni ezen a téren, és ez Monacóban is megmutatkozott.

„Úgy tűnik, hogy az autó, amit Miamiba vittünk, jól viselkedik a lassú kanyarokban, majdhogynem a várakozásainkon felül” — mondta Andrea Stella csapatfőnök. „Miamiban a lassú kanyarok dominálnak. De ha valamivel a leginkább küszködtünk Monacóban, akkor az az első szektor volt, egy közepesen gyors és gyors kanyarokból álló szektor.”

A hétvégi Kanadai Nagydíjnak otthont adó montreali versenypályán kiderült, milyen formában is van a McLaren, hiszen itt lassú kanyarok és hosszú egyenesek is bőven találhatók. Stella ugyanakkor azt mondja, továbbra is keményen kell dolgozniuk azon, hogy minden pályán ütőképesek legyenek.

„Nem vagyunk teljesen elégedettek az autó viselkedésével a kerékvetőkön és a bukkanókon. További alapvető fejlesztésekre lesz szükség a mostani megoldások egyszerű adaptációja helyett.”

„Világos, hogy játszadozunk a beállításokkal, de nem úgy tűnik, hogy el tudjuk érni ugyanazt a rugózási teljesítményt a kerékvetőkön, amit más autók esetében látunk. A versenyzőink pedig hangot is adnak annak, hogy más autók látszólag nagyobb magabiztossággal meg tudják lovagolni a kerékvetőket.”

„A fejlesztési programunk egyik célja, hogy ne veszélyeztessük az autónk bizonyos erősségeit azért, mert más területeken hajszoljuk a teljesítményt. Ez nem mindig lehetséges, de alapvetően ez is egy része annak a fejlesztési minőségnek, amit minden csapatnak biztosítania kell.”

„Optimistábban érkezünk meg az idei Kanadai Nagydíjra, mint a tavalyira, ugyanakkor tudjuk, hogy kemény küzdelem vár ránk, hogy versenyképesek legyünk ott. A fő célunk az, hogy egy olyan autót építsünk, mely következetesen versenyképes tud lenni minden pályán, a csapat pedig keményen dolgozik a teljesítmény növelésén.”

Hirdetés

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kanadában kiderülhet, mennyire jó valójában a McLaren autója
Leclerc-t tartják a legesélyesebbnek a pole-ra, te megtetted már a téteket? (x)
A Ferrari-főnök szerint furcsa, hogy most rúgták ki az F1-es versenyigazgatót
Piastri: A tempó megvan, de van min javítani
Sainzot köszönetképp engedi el a Ferrari idő előtt a Williamshez, Hamiltont viszont ki sem kérték a Mercedestől

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!