Perez tavaly meglehetősen hullámzó formát mutatott a Forma-1-ben, idén viszont jó teljesítménnyel kezdte az évet, hiszen négy dobogós eredményt is szerzett. Imolában azonban óriási pálfordulás következett be a teljesítményében, ennek ellenére viszont a Red Bull a Monacói Nagydíj előtt meghosszabbította szerződését, információink szerint egy 1+1 éves, opciós megállapodást írt alá a csapattal, ami azt jelenti, hogy 2025 végéig biztosított a helye az istállónál.
Az elmúlt időszakban mutatott gyengélkedése miatt viszont egyre többet kezdtek el pletykálni arról, hogy új szerződése ellenére Perez nem érezheti biztonságban magát, és erre utalt nemrég egy interjúban Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke is.
A brit szakember ugyanakkor leszögezte, mindenben támogatják a mexikói versenyzőt, hogy visszanyerje azt a formát, amit az év elején mutatott.
„Minden tőlünk telhetőt megteszünk azért, hogy megtaláljuk, ami hiányzik, mert az első négy-öt versenyen nagyon versenyképesek voltunk, és valami történt, ami miatt visszaesett” — mondta a Sky Sports F1 televíziónak nyilatkozva. „Szuzukában, a világ egyik legkeményebb pályáján, egy olyan pályán, ahol tényleg a versenyzői tudás számít, 1 tizedre volt Maxtól.”
„Ausztriában, ahol 9 kanyar van, a különbség lényegesen nagyobb. Szóval fel kell kerekednünk ezen, segítenünk kell abban, hogy felzárkózzon.”
Nincs kizárva, hogy Perez visszaesése azokkal a fejlesztésekkel áll összefüggésbe, melyeket a Red Bull Imolában vitt pályára, és melyek a hírek szerint nem a várt teljesítményt nyújtják a csapat számára. A Red Bull szempontjából ugyanakkor elengedhetetlen lenne, hogy Perez összekapja magát, hiszen az ellenfelek egyre közelebb kerülnek az osztrákokhoz, így mindenképpen szükségük lenne arra, hogy mindkét autójuk az élen csatázzon.
A Red Bullnál egyébként bevallottan azért is hosszabbítottak már ennyire korán Perezzel, hogy megnyugtassák őt — hátha azzal jobb teljesítményt sikerül kisajtolni belőle. Ezzel kapcsolatban Horner ugyanakkor azt mondta, a nyomás továbbra is megvan a Red Bullon belül.
„Úgy gondolom, hogy Checo a csapatban betöltött pozíciója és az alapján, amit hozzátett a csapathoz, megérdemli az új szerződést, de természetesen mindig van nyomás a teljesítmény vonatkozásában – és ez független a szerződésektől, amelyek részleteit nyilvánvalóan soha nem fogunk kitárgyalni.”
„Checo tudja, hogy ez egy nyomással teli szakma, és tisztában van azzal a figyelemmel, ami különösen egy olyan autó esetében van, amely sok versenyt nyer, és a másik versenyző teljesítménye is kiváló. Ez a Forma-1, és ez a nyomás természetesen létezik minden olyan csapattársnál, aki alulteljesít. A média kérdezősködni kezd, és nagyon könnyű elveszítenie az embernek a fejét emiatt. Ami Checóban az elmúlt négy évben lenyűgözött, az az, hogy amikor igazán nagy volt a nyomás, — mint most is —, mindig képes volt visszavágni. Most is mélyre kell ásnia, hogy ezt megtegye.”
Perez helyzetét talán megkönnyíti, hogy momentán nemigen van olyan pilóta, akit a Red Bull nyugodt szívvel beültetne a helyére: korábban Daniel Ricciardo is eséllyel pályázott a csapat ülésére, ám mivel az ausztrál szintén alulteljesített mostanáig, elveszítette a lehetőségét annak, hogy visszatérjen az osztrák együtteshez.