A Honda Racing mindent megtesz annak érdekében, hogy már a jövő hónapban megrendezésre kerülő Japán Nagydíjon kipróbálhassa az eredetileg a jövő évi versenygépbe tervezett, radikálisan új komponenseket.
A Honda Racing mindent megtesz annak érdekében, hogy már a jövő hónapban megrendezésre kerülő Japán Nagydíjon kipróbálhassa az eredetileg a jövő évi versenygépbe tervezett, radikálisan új komponenseket.
A brackley-i bázisú csapat egy radikálisan átalakított autóval készül a szeptemberben megrendezésre kerülő Japán Nagydíjra, melyet az idei évben a rivális Toyota tulajdonában lévő Fuji versenypályán rendeznek meg. A Honda vezetése úgy gondolja, hogy az új komponensek idő előtti bemutatásával elősegíthetik a jövő évi fejlesztéseket.
Az új elemek, beleérve az oldalsó légterelőket, már a júliusban a csapathoz csatlakozott Loic Bigois és John Owen hatására születtek meg.
“Mindig is azt terveztük, hogy újdonságokat mutatunk be Fujiban, hogy minél jobb eredményt tudjunk elérni a szezon utolsó három versenyén” – mondta a Honda főmérnöke, Jacky Eeckelaert az Autosportnak. “Azonban azzal, hogy új szakemberek érkeztek az aerodinamikai részlegünkre, némileg változott az eredeti terv, mert megváltozott a csapat filozófiája.”
“Azt akarják, hogy a jövő évi fejlesztések egy részét már az idei autóban kipróbáljuk, jóllehet az idei autó még egy másik koncepció szerint készült el. Teljesen mindegy, ők így szeretnék, és mi ezt tiszteletben tartjuk. Meg is engedhetjük magunknak, mert nincs mit vesztenünk az idei évben” – folytatta a szakember.
Mivel a Honda idén még csak egyetlen egy pontot szerzett, és nem úgy tűnik, hogy rohamosan fejlődne az idei autó, a csapat bevallotta, már a jövő évi modell fejlesztésére koncentrál, hogy minél jobb formában kezdhesse meg a 2008-as idényt a Forma-1-ben.
“Bármi, amit ki tudunk próbálni az idei autón, sokat segíthet a jövő évi modell fejlesztéseiben, és egyáltalán nem tartjuk ezt időpocsékolásnak” – magyarázta Eeckelaert. “Ezért is örülök annak, hogy már most változtatni szeretnének az autó hátulján, hogy az jobban viselkedjen a pályán. Aztán majd meglátjuk, hogy ezzel mennyit javul a teljesítményünk.”