Norrisék az F1Világnak: A hűvösebb idő hatására életre keltek a McLaren autói - F1VILÁG.HU

Norrisék az F1Világnak: A hűvösebb idő hatására életre keltek a McLaren autói

HIRDETÉS
Noha a Forma-1-es Magyar Nagydíj teljes hétvégéjére kánikulát jósoltak, szombaton végül borús, sőt, helyenként esős időben kellett helytállniuk a versenyzőknek és csapatoknak a Hungaroringen. A körülmények jelentős változása pedig természetesen a versenyautókra is hatással volt — erről kérdezte az F1VILÁG.HU az időmérő legjobbjait.

A pénteki kánikulában az aszfalt hőmérséklete a 60℃-ot is elérte a Hungaroringen, míg a levegő hőmérséklete túlszárnyalta a 34℃-ot a mogyoródi dombok között. A körülmények ehhez képest drámaian megváltoztak az időmérő napjára — az aszfalt hőmérséklete a borús idő hatására jó 20℃-ot hűlt, sőt, a kvalifikáción olykor még eső is nehezítette a pilóták dolgát.

A 39. F1-es Magyar Nagydíj időmérőjén végül Lando Norris szerezte meg a rajtelsőséget — a McLaren versenyzője harmadik pole-ját szerezte, mellőle csapattársa, Oscar Piastri rajtolhat majd a mai futamon. Az F1VILÁG.HU a kvalifikáció után arról kérdezte a győzelemre készülő McLaren-pilótákat, az időjárási körülmények jelentős változása milyen hatással volt autóik teljesítményére szombaton.

„Nehéz dolog ez” — mondta a McLaren versenyzője lapunk kérdésére. „Az egyértelmű, hogy a köridők tekintetében 2 másodpercet gyorsultunk péntekhez képest. Szóval a hőmérséklet nagy különbséget jelent. A gumik sokkal jobban működnek. Az aero egy kicsit jobb, de a gumik sokkal jobb tapadást nyújtanak ilyen körülmények között péntekhez képest. És ez nyilván újra változik vasárnapra. Úgyhogy a köridők lassulnak, a degradáció pedig feltehetően nőni fog megint.”

„Azt nehéz megmondani, hogy a körülmények változásai pontosan mit is tettek az autóval. Azt mondanám, hogy az egyensúly talán jobban összeállt egy kicsit. Ahogy megjön a tapadás, az egyensúly is javul kissé, és szerintem ez egy kicsit javít néhány gyengeségünkön is. Szerintem talán ez lehet az oka annak is, hogy a teljesítményünk miért volt szakaszosan jobb, mint tegnap. De amikor ezt mondom, talán fél tizedmásodpercre gondolok, vagy ilyesmi. Ha viszont a köridőket nézzük, pont ez a fél másodperc az, amire szükség van. Szóval nehéz pontos választ adni, de egyszerűen az autó jobban működik, a tapadás összeáll, az autó is kiegyensúlyozottabbá válik a kör során, és ez mindig jó érzés.”

A McLarenek kibérelték az első rajtsort a Hungaroringen | Fotó: Pirelli

Az F1VILÁG.HU kérdésére a McLaren másik versenyzője, Oscar Piastri is válaszolt — ő azt mondta, a hűvösebb körülmények között egyértelműen kellemesebb volt vezetni az autót annak viselkedése miatt — különösen azok után, hogy a pénteki második szabadedzésen az ausztrál sokat küszködött az MCL38-assal.

„Pontosan ugyanezeket a dolgokat említeném. Egyértelműen jobb vezetni az autót, amikor 2-2,5 másodperccel gyorsabb vagy körönként. Pénteken elég nehéz volt menedzselni az abroncsokat még egyetlen körön is” — magyarázta az ifjú pilóta. „Gyakorlatilag fél kör alatt tönkretettük őket, vagy tönkre lehetett tenni őket.”

„Szombaton viszont — ha lehet így fogalmazni — egy kicsit elnézőbbek voltak a körülmények. Vasárnap viszont megint inkább olyan lesz az időjárás, mint pénteken. Ez pedig megváltoztatja egy kicsit a játékot.” 

A Forma-1-es Magyar Nagydíj 15 órakor kezdődik majd, az F1VILÁG.HU pedig egyenesen a helyszínről, a Hungaroringről számol be a versenynap eseményeiről. Vasárnap délelőtt egyébként borús idő fogadta a száguldó cirkusz mezőnyét, a körülmények pedig inkább a szombatiakra hasonlítanak, délutánra azonban az előrejelzések szerint melegebb időre és több napsütésre lehet számítani.

Hirdetés

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!