Verstappen eleve rajtbüntetés tudatában vágott neki a belga versenyhétvégének, miután autójába egy ötödik belső égésű motoregységet is beépített a Red Bull. Verstappen ugyanakkor az esős időmérőn remekelt: 6 tizedes előnnyel a legjobb lett, ám büntetése miatt csak a 11. helyről kezdhette meg a versenyt.
A Red Bull versenyzője a futamon igyekezett felzárkózni, ám végül csak ötödikként intette le a kockás zászló — George Russell későbbi kizárása miatt azonban végül a 4. pozícióban zárta a Belga Nagydíjat.
Verstappen a verseny után azt mondta, „az autó egyensúlya az első néhány körben nem volt túl rossz”, ám úgy érezte, hogy később jobban küszködött, mivel „sokat mentem forgalomban, ami valószínűleg nem segített”.
„De egyszerűen nem voltunk gyorsabbak a körülöttünk lévő autóknál, és így belekerültünk a DRS-vonatba. Csapatként maximálisan kihasználtuk a lehetőségeket. Természetesen, ha az 1. helyről indultunk volna a mi tempónkkal, szerintem mindenképpen a győzelemért küzdhettünk volna. De a 11. helyről indulva tudtam, hogy ez mindig is egy kárminimalizáló verseny lesz.”
Mivel Lando Norris csak mögötte végzett, Verstappen növelni tudta előnyét a világbajnoki összetettben, ennek pedig természetesen örült a holland.
„Természetesen, ha a bajnokságot nézzük, ez még mindig egy pozitív nap volt – növeltem az előnyömet, ahol akár veszteségekkel is számolhattunk volna. Szóval ebből a szempontból természetesen pozitív napot zártunk.”
„Szerintem egy [plusz] kemény keverékű gumiszett segített volna. George egy kiállással nyerte a versenyt, de nem hiszem, hogy nekünk meg lett volna az a gumidegradáció, vagy az abroncs élettartama ahhoz, hogy ezt megtegyük. Szóval van néhány dolog, amit elemezni kell, de csapatként jó munkát végeztünk. Határozottan jól döntöttünk a stratégiával, hogy eleinte kicsit agresszívebbek voltunk, hogy megelőzzünk néhány ellenfelet, és ez egy kicsit jobbá tette a versenyemet. De túl sok autó volt, melyek mögött megrekedtünk.”