A Hockenheimring utoljára 2019-ben látta vendégül a Forma-1 mezőnyét, ám végül jórészt financiális problémák miatt kikerült a királykategória versenynaptárából. A pálya tulajdonosai többször kifejtették, a legfőbb gondot az okozza számukra, hogy nem engedhetik meg maguknak anyagilag az F1-es versenyrendezést, ám amint megoldást találnak erre a kérdéskörre, szívesen leülnek tárgyalni a sportág vezetőivel.
„Soha nem szakítottuk meg a kapcsolatot és az egyeztetéseket a Forma-1-gyel” — magyarázta Jorn Teske, a Hockenheimring vezetője. „De lassan és biztosan foglalkozunk a dolgokkal. Meg kell bizonyosodnunk arról, hogy nem termelünk veszteséget. Ezért is van az, hogy kezdetben más projektekre koncentrálunk. 20-25 éves ciklusokban gondolkodunk, nem pedig rövid távban.”
Áprilisban az Emodrom nevű befektetési társaság felfedte, hogy öt középvállalat 5,5 millió euróért felvásárolta a hockenheimi F1-es pálya egy részét, ők egyúttal mintegy 20 millió eurós adósság rendezéséért is felelősek lettek. A német sajtó szerint a megállapodást nemrég hagyta jóvá a helyi tanács.
„Természetesen a Forma-1-ben is gondolkodunk” — mondta az Emodrom Group ügyvezetője, Tim Brauer. „Pénzügyi kalandokba nem bocsátkozunk, de megpróbálunk modelleket találni arra is, hogy miképp tudnánk visszahozni a Forma-1-et Németországba.”
Ahhoz viszont, hogy a Hockenheimring újra Forma-1-es versenynek adhasson otthont, minden bizonnyal jelentős felújításokra lenne szükség — a Hungaroring szerződéshosszabbításának egyik előfeltétele is a mogyoródi versenypálya rekonstrukciója volt.
„Már kapcsolatban vagyok az új befektetőkkel” — mondta a németországi projekttel kapcsolatban Hermann Tilke, a legismertebb Forma-1-es pályatervező. „Nagyszerű lenne, ha ismét Forma-1-es versenyt tudnánk tartani Németországban.”
„De a Forma-1-hez manapság további kritériumok teljesítése szükséges, nem elég egy tisztességes versenypálya. 2000 helyett most legalább 4-5000 VIP-ülőhelyre, rajongói zónára, koncertekre, sátrakra, konyhákra, és egyebekre van szükség.”
Tilke szerint egy új főépület önmagában 50 millió eurós költségekkel járna a német pályatulajdonosok számára: „Hely lenne rá bőven, a pálya önmagában teljesen alkalmas a Forma-1-re” — tette hozzá.