Lando Norris a pole pozícióból rajtolva aratott magabiztos győzelmet Zandvoortban: a brit versenyző a rajtnál ugyan elveszített a vezetést Max Verstappennel szemben, végül azonban 23 másodperccel a holland előtt ért célba. A sikeres szereplésnek hála a McLaren versenyzője 70 pontra csökkentette lemaradását Verstappen mögött, míg a wokingi gárda hátránya mindössze 30 pont a Red Bull-lal szemben.
„Ha megnézzük Lando leggyorsabb körét – az utolsó körében DRS nélkül 1 perc 13,8 másodperces kört futott, ez vészjósló eredmény” — mondta a Red Bull tanácsadója, Helmut Marko a leintés után. „Ahogy Max mondta a nyári szünet előtt, a csapatnak keményebben kell dolgoznia, és fejlődnie kell, mert így a bajnoki cím veszélyben van.”
Arra a kérdésre, hogy az egyéni vagy a konstruktőri bajnokságra gondolt-e, Marko világossá tette: „Mindkettő, mindkettő, mindkettő.”
Marko hozzátette, miután Verstappen lerajtolta Norrist, azt hitték, meg fogják nyerni a versenyt.
„Azt hittük, ha megnyeri a rajtot, megnyerhetjük a versenyt” – mondta az osztrák. „De ami furcsa volt, hogy [Oscar] Piastri szinte ugyanolyan gyors volt, mint Lando, és amint Leclerc mögé került, vége volt. De amikor Lando utolérte Maxot, egyszerűen megelőzte és elhúzott, szóval nem tudom, mi a különbség és miért.”
„A fő probléma az volt, hogy a gumikopásunk sokkal rosszabb volt, mint a McLarené, és nem volt mit tenni. A beállítások tekintetében is talán több szárnyat tettünk Max autójára – Checo kevesebb szárnnyal ment, és a második etapban szerintem Checo gyorsabb volt Maxnál. Szóval talán ez egy rossz döntés volt.”
A McLaren a hétvégi Holland Nagydíjra komoly fejlesztésekkel érkezett, és úgy tűnik, azok remekül működtek is a csapat autóján. Marko rámutatott, a Red Bullnak most „minden versenyen” elő kell állnia valamivel, hogy visszatérjen a győztesek útjára.
„Sok ötlet és különböző megoldás van” – mondta a Red Bull fejlesztési terveiről. „De a nyári szünet miatt nem tudtunk semmit tenni – de muszáj lesz csinálnunk valamit.”
„Ez kéz a kézben jár: jobban meg kell értenünk az autót, hogy kiegyensúlyozottabb legyen, mert ha kiegyensúlyozottabb, az nagyobb magabiztosságot ad a pilótának, és csökkenti a gumihasználatot. De a fejlesztéseknek javulást kell hozniuk – nemcsak elméletben, hanem időeredményekben is.”
Marko hozzátette, számára „nyilvánvaló”, hogy a McLaren fejlesztési lépései „nagyon jól működnek”, és úgy érzi, „ez a különbség” abban, hogy a Red Bull hatalmas vereséget szenvedett Zandvoortban, miközben az évad elején még dominált.
„Nekünk is voltak fejlesztéseink” – folytatta. „De időeredményekben nem mutatták ugyanazt az eredményt, mint amit a szimulációkban láttunk.”