A Honda Racing átalakított versenyautója megtette első köreit Jerezben, ahol a mai nappal kezdetét vette az idei szezon utolsó tesztprogramja. A japán gárda vezetősége azonban elmondta, nem vár sokat az új autótól az idei évben.
A Honda Racing átalakított versenyautója megtette első köreit Jerezben, ahol a mai nappal kezdetét vette az idei szezon utolsó tesztprogramja. A japán gárda vezetősége azonban elmondta, nem vár sokat az új autótól az idei évben.
A ráncfelvarráson átesett RA107-es modell, mely több új aerodinamikai elemet is tartalmaz, köztük a McLaren által először alkalmazott “hídszárnyat”, kedd délelőtt megtette első köreit a spanyolországi Jerezben, ahol a csapatok megkezdték a felkészülést a szezon hátralévő versenyeire.
A szembetűnő változtatások ellenére a csapat vezetősége kijelentette, a módosítások sokkal inkább a jövő évi fejlesztéseket hivatottak szolgálni, mintsem azt, hogy a szezon utolsó három versenyén visszavágjanak az eddig elszenvedett súlyos vereségért.
Jenson Button, aki csak holnap próbálhatja ki az új autót, a következőket mondta az Autosportnak: “Az a célunk az új elemekkel, hogy megértsük, miként lehet más irányból megközelíteni az aerodinamikai fejlesztéseket. Nem számítunk arra, hogy az átdolgozott autóval még az idei évben gyorsabbak leszünk.”
“Talán egyenletesebb teljesítményt tudunk nyújtani, és az autó egyensúlya is jobb lesz, de senki ne számítson arra, hogy a csapat egyik pillanatról a másikra kilábal a nehézségekből. Ezek a fejlesztések már a jövő évi felkészülésünket hivatottak segíteni, és meg lennék lepve, ha ez már az idei év végén érződne.”
A brit versenyző azt is elmondta, hogy az RA107-es versenygép, amely az idei évben még csak két pontot szerzett, nagyon megkeserítette az életét.
“Borzalmas vezetni ezt az autót, és már nem is élvezem a versenyeket” – magyarázta Button. “Az autót vezetni szörnyű, minden más élvezetes. Legszívesebben már nem is ülnék be ebbe az autóba, hanem már a jövő évi versenygépen dolgoznék, hogy biztosan jók legyünk 2008-ban.”
“Azonnal érezni fogjuk a különbséget, mikor teszteljük az új autót Jerezben. Számunkra most az a legnagyobb probléma, hogy lassúak vagyunk az egyenesekben, és a kanyarokban nincs meg a megfelelő leszorító erőnk, és ezzel az autó tapadása is relatíve gyenge. Ennél rosszabb már nem lehet, ebben biztos vagyok.”
A Honda Racing főmérnöke, Jacky Eeckelaert a következőket mondta az átdolgozott autóról: “Már a jövőbe tekintünk. Bízunk benne, hogy az e heti tesztek után tudni fogjuk, merre induljunk el. Azonban a szélcsatornában elvégzett eddigi munka bizakodásra adhat okot. Nincs mit vesztenünk, így nyugodtan kockáztathatunk. Célunk az, hogy minél többet tanuljunk, mert csak így léphetünk előre.”