A Red Bull bevallottan rossz irányba indult el az idei, RB20-as kódjelű versenyautó fejlesztésével, ennek tudható be az is, hogy az energiaital-gyárosok teljesítménye igencsak visszaesett az évad során, hiszen a versenyzők, Max Verstappen és Sergio Perez sokat szenvednek az autóval.
A McLarennél ugyanakkor minden flottul megy: a csapat képes apránként, folyamatosan növelni az MCL38-as teljesítményét, Andrea Stella csapatfőnök pedig elárulta, hogyan is álltak hozzá idén ehhez a folyamathoz.
„Nem hoztunk jelentős fejlesztést Miami óta” – mondta Stella újságíróknak nyilatkozva. „A következő releváns fejlesztés, ami nem volt olyan nagy, mint Miamiban, Zandvoortban érkezett, és nem érintette a padlólemezt – ez csak egy részlet volt. Az autó más részeit érintette.”
„De van oka annak, hogy miért nem hoztunk még fejlesztéseket. Úgy látjuk, hogy ha rányomtunk volna a start gombra, akkor kétségeink támadhattak volna, amikor ezeket az alkatrészeket teljes méretben teszteltük volna az igazi autón. Ezért időt adunk magunknak, hogy megbizonyosodjunk róla, hogy a fejlesztés elég kiforrottak ahhoz, hogy a pályán is bevethető legyen.”
A McLaren-főnök arról is beszélt, a nemrég felújított wokingi szélcsatorna ugyancsak fontos szerepet játszik az F1-es autó fejlesztésében.
„Azt hiszem, ami a szélcsatornát illeti, segít az a tény, hogy egy új szélcsatornára támaszkodhatunk, amely a legújabb technológiával van felszerelve, mivel összetett aerodinamikával dolgozunk” – mondta a szakember.
„Úgy gondolom, hogy ezeknek az autóknak az evolúciója kihívást jelentő áramlásfizikát eredményezett, és szerintem ez az, amivel más csapatok, köztük a McLaren is küzd, hogy könnyen generáljon fejlesztéseket.”