Ahogyan arról portálunk is beszámolt, a McLaren hátsó szárnya a bakui Azeri Nagydíjat követően került a figyelem középpontjába, miután a belső kamerás felvételeken annak felső terelőeleme a DRS-rendszer zárt állásakor szemmel láthatóan felhajlott nagy tempónál. A trükkel a McLaren autójának légellenállása csökkent, végsebessége pedig akár 3-4 km/órával is nőhetett az egyenesekben.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) jelezte, megvizsgálja az ügyet, a Szingapúri Nagydíjat követően pedig kiderült, a McLaren változtat a megoldáson — kvázi nem használja tovább a trükkös hátsó szárnyat. A wokingiak ugyanakkor állítják, nem az FIA utasította őket erre, ők ajánlották fel, hogy módosítanak.
Andrea Stella csapatfőnöke nemrég egy interjúban beszélt arról, nem akarnak nagy feneket keríteni más ügyeknek sem a riválisok kapcsán, az FIA figyelmét ugyanakkor felhívták bizonyos megoldásokra.
„Ez az ügy lehetőséget adott nekünk arra, hogy emlékeztessük az FIA-t, hogy mi is végeztünk némi előzetes vizsgálatot más csapatok kapcsán” – mondta Stella a média képviselőinek.
„Nem akarunk túl sok energiát és időt fordítani arra, hogy nagy sztorikat kreáljunk az újságírókkal együttműködve. Egyszerűen csak elmondtuk az FIA-nak, mit gondolunk a helyzetről, és bízunk benne, hogy ők beszélnek majd a többi csapattal, és gondoskodnak arról, hogy saját problémáikat is megoldják, amelyek talán kevésbé láthatóak, de mindenképpen léteznek.”
Stella azt mondja, mindenképpen együttműködően szeretnének fellépni ezen a téren, és beszélt arról is, a hátsó szárnyuk „elvesztése” nem okoz nagy hátrányt nekik a teljesítmény terén.
„Proaktívan szeretnénk beszélni az FIA-val, mert úgy tűnik, ez a történet egyre nagyobbra nő” – tette hozzá Stella. „Számunkra a változtatások eléggé átláthatóak voltak, így megtettük. A teljesítmény szempontjából nem lesz nagy következménye.”