Marko: Verstappen számára idegen a McLaren 1 másodperces előnye - F1VILÁG.HU

Marko: Verstappen számára idegen a McLaren 1 másodperces előnye

HIRDETÉS
Teljesen „idegen” a Red Bull és Max Verstappen számára az a dominancia, mellyel Lando Norris és a McLaren győzni tudott a legutóbbi, szingapúri versenyhétvégén.
SINGAPORE, SINGAPORE - SEPTEMBER 21: Max Verstappen of the Netherlands driving the (1) Oracle Red Bull Racing RB20 on track during qualifying ahead of the F1 Grand Prix of Singapore at Marina Bay Street Circuit on September 21, 2024 in Singapore, Singapore. (Photo by Joe Portlock/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // SI202409210505 // Usage for editorial use only //

Norris közel 21 másodperces előnnyel nyerte meg az éjszakai futamot Verstappen előtt, sőt, a verseny bizonyos pontjain a két pilóta közti különbség 29 másodperces is megnőtt. A Red Bull így már nyolc verseny óta nem tudott győzni az F1-ben, Verstappen előnye pedig 52 pontra csökkent az egyéni összetettben Norris előtt.

Helmut Marko elárulta, a versenyt követő kedden volt egy „hosszú beszélgetése” Verstappennel a szingapúri hétvégén történtekről. Arra a kérdésre, hogy mit is mondott neki a holland pilóta, a Red Bull tanácsadója kifejtette: „Nos, Lando dominanciája valami egészen idegen, különösen a közepes gumikon – 9 tizedet, sőt egy teljes másodpercet hozott rajtunk körönként” — magyarázta Marko a Motorsport-Total.com című lapnak.

„Még ha az autónk optimális is lett volna, akkor sem tudtuk volna megközelíteni ezeket az időket a közepes keveréken. Mindannyian azon gondolkodunk, hogyan csinálta.”

„Amikor Norris 9 tizedet vagy 1 másodpercet vesz el tőlünk körönként, az már egy teljesen új világ. Ne felejtsük el, hogy a második etapban [Charles] Leclerc ugyanolyan gyors volt, mint Lando, vagy talán egy kicsit gyorsabb is. Számunkra azt mondanám, hogy a második 2. majdnem olyan, mintha győzelem lenne.”

Miközben a McLaren sikere a folytonosságra épült – hiszen a májusi Miami Nagydíj óta ugyanazt a padlólemezt használják –, a Red Bull egy „finom” fejlesztést vitt pályára Bakuban és Szingapúrban

„Ez egy lépés a helyes irányba, de nem elég” – mondta Marko a Red Bull módosított padlólemezéről. „Nagyon-nagyon keményen dolgoztak a szakemberek, és bizonyos felismeréseket tettek. Nem volt teljesen új a padlólemez, de egyes részei igen. Úgy gondolom, hogy a döntő tényező az austini teljesítmény lesz, és sok más fejlesztés is érkezik.”

„De most már a jó úton járunk. Az autónak szélesebb működési tartományra van szüksége – nem olyanra, ahol viszonylag kis változások vagy 6-7 fokos hőmérsékletkülönbségek befolyásolják a teljesítményt. És több sebességre és nagyobb tartományra van szükség, hogy Max támadhasson. Tudjuk, hogy neki olyan autóra van szüksége, amely elöl jól tapad. Mert az nem elég, hogy csak 2. helyen végezzen” – tette hozzá, utalva arra, hogy Verstappen akár minden hátralévő futamon második is lehetne, és így is megnyerné az egyéni világbajnoki címet.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Marko: Verstappen számára idegen a McLaren 1 másodperces előnye
Hamilton nem tudja, mit várjon a Mercedestől
Leclerc: A Mercedes nagyon gyors, de a mi versenytempónk is erős!
Jóváhagyják az Andretti F1-es csatlakozását?
Verstappen szenved a gumikkal Vegasban

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!