A COTA újraaszfaltozása lehetőséget adott arra, hogy megoldást találjanak a tavalyi verseny során tapasztalt gondokra, amikor is több versenyző is átlépte a pálya szélét jelző fehér vonalakat. A probléma annyira elterjedtté vált, hogy a Haas csapata felülvizsgálatot is kért a verseny után, mivel úgy vélték, hogy több pilóta is sorozatosan megsértette a szabályokat anélkül, hogy szankcionálták volna cselekedetüket a versenybírók. Bár az FIA bírái elutasították a Haas kérését, a fedélzeti kamerás felvételek — különösen a 6-os kanyarnál — további panaszokat váltottak ki a csapatok részéről, mivel szerintük nem történt megfelelő intézkedés.
Az FIA elismerte a problémát, de azt állította, hogy a pálya egyes részeinek külső ellenőrzése nem volt elegendő ahhoz, hogy pontos ítéletet hozzanak arról, hogy a versenyzők valóban elhagyták-e a pályát. Ennek fényében az austini pályán számos módosítást hajtottak végre, hogy idén ne ismétlődjön meg a tavalyi helyzet.
A pálya több részén, köztük a 6-os, 13-as, 14-es és 15-ös kanyaroknál az aszfaltpadkák szélességét 1,5 méterrel csökkentették, és fűvel helyettesítették, hogy megakadályozzák a versenyzőket abban, hogy áthajtsanak rajtuk. Ezen kívül kamerákat is elhelyeztek „stratégiai pontokon”, hogy jobban figyelni tudják, ha valaki elhagyja a pályát.
További változtatás történt a 11-es kanyar kijáratánál, ahol korábban aszfaltos bukótér volt, ám most ezt egy műgyantával kötött kavicsos rész váltotta fel. Ezt a „műkavicsot” a zandvoorti pályán vezették be néhány éve, hogy visszatartsa a versenyzőket a pálya elhagyásától, de anélkül, hogy kövek kerüljenek a pályára. Ez a megoldás most kísérletként jelenik meg Austinban, mivel a pályának az F1 és a MotoGP igényeit egyaránt ki kell szolgálnia.
Bobby Epstein, az austini verseny promótere elmondta: „Van néhány olyan terület, ahol nehéz megtalálni az egyensúlyt, mivel ha ugyanazon a pályán fut MotoGP és F1 is, az egyik kavicságyat akar, míg a másik nem. Nem lehet mindkettőt egyszerre megvalósítani, és nem lehet úgy kavicságyat telepíteni, hogy aztán visszaállítsuk a pályát, és reméljük, hogy vízálló marad, ha alatta agyag van. Szóval vannak kihívások e téren.”
A pálya más részein új kerékvetőket is telepítettek, valamint megoldották a vízelvezetést is, hogy javítsák a nedves körülmények közötti állapotokat. A pályahatárokkal kapcsolatos változtatások mellett Austinban a pálya aszfaltozását is elvégezték a tavalyi verseny óta, hogy enyhítsék azokat a bukkanókat, amelyekre a pilóták 2023-ban sokat panaszkodtak.
„Főként azért történt, hogy megszabaduljunk a bukkanóktól” – tette hozzá Epstein. „A pálya egy része már 12 éves volt, így időszerű volt a felújítás. Tudom, hogy Max [Verstappen] tavaly nem adott túl jó értékelést. Remélem, idén már pozitív visszajelzéseket kapunk. Biztos vagyok benne, hogy azt fogjuk hallani: ’Ez egy teljesen új pálya. Fantasztikus.’”