Mateschitz 2022 októberi halála óta Oliver Mintzlaff vette át a Red Bull szervezetének ügyvezető igazgatói szerepét, egyik egyik fontos feladata a Forma-1-es projekt irányítása is. Annak ellenére, hogy korábban pletykák jelentek meg egy esetleges hatalmi harcról az idény elején, Marko hangsúlyozta, hogy továbbra is Christian Horner csapatfőnök az, aki a világbajnok csapat, a Red Bull Racing működését irányítja.
Marko ugyanakkor elárulta, hogy még mindig nem született meg minden döntés a Forma-1-es csapattal kapcsolatban Mateschitz halála után, noha az osztrák üzletember már közel két éve nincs közöttünk.
„Dietrich Mateschitz halála természetesen változásokat hozott” – mondta Marko az osztrák ORF televíziónak. „Ő egy autokrata volt, a döntések gyorsan születtek. Karizmatikus vállalkozó volt, egy sajátos vízióval és kockázatvállalási hajlandósággal.”
„Most minden átstrukturálódik a szervezeten belül, és nem lehet találni olyan személyiséget, mint amilyen Mateschitz volt. Ennek eredményeképpen őt nem lehet egyetlen emberrel helyettesíteni.”
„A szerkezetet tekintve Oliver Mintzlaff felel a Forma-1-ért — többek között. Ő foglalkozik a focival, kerékpározással és számos más dologgal is. Az operatív feladatokért Christian Horner felel. Azt mondanám, hogy a végleges részletek még nem alakultak ki teljesen, mert a rendszer még mindig fejlődik.”
Az év elején, amikor felmerültek a pletykák a Marko és Horner közötti hatalmi harcról, Jos Verstappen — Max Verstappen édesapja — nyilvánosan kifejtette véleményét a helyzetről. Az egykori F1-es versenyző meg volt győződve arról, hogy ez a helyzet megzavarhatja a csapat működését, azonban Marko elmondása szerint az idősebb Verstappen megjegyzések nem segítettek.
A korábbi F1-es pilóta lecsendesítése érdekében egy házon belüli egyeztetést is tartottak Jos Verstappennel, hogy mindenki bajnoki címekért való küzdelemre koncentráljon.
„Mondjuk úgy, hogy nem segített” – jelentette ki Marko. „De belső körben leültünk, és azt mondtuk: ‘Össze kell fognunk, és minden területen együtt kell dolgoznunk, hogy megnyerhessük ezt a világbajnokságot’.”
„És a jövőre nézve is, hogy ismét versenyképes autót építhessünk. Mert az is nyilvánvaló, hogy ha nem adunk Max Verstappennek olyan autót, amellyel nyerhet, akkor hosszú távon az összes topversenyző szerződésében teljesítményhez kötött kilépési záradékok lesznek, és Max elkezdi keresni a lehetőségeket máshol — feltéve, hogy még mindig élvezi a versenyzést.”
„Ez egy másik tényező, ami szerepet játszik. Ott fog versenyezni, ahol mindig a legjobb csomag áll rendelkezésre.”
Egyedi ajánlat az F1VILÁG.HU olvasóinak: 5000 Ft értékű üdvözlőbónuszt írunk jóvá Tippmixprós számládon! Ne maradj le: lépj be vagy regisztrálj, és használd az F1VILAG5000 bónuszkódot! Kattints ide a részletekért!