A Red Bull szerint a „mini-DRS” betiltása hatással volt az erőviszonyokra - F1VILÁG.HU

A Red Bull szerint a „mini-DRS” betiltása hatással volt az erőviszonyokra

HIRDETÉS
A Red Bull csapatánál úgy vélik, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) legújabb iránymutatása a hátsó szárnyak rugalmas részeivel kapcsolatban hatással volt a Forma-1-es élmezőnyében zajló versengésre — ezzel gyakorlatilag azt állítják, a McLaren igenis teljesítményelőnyre tett szert korábban az úgynevezett „mini-DRS” használatával.

A múlt hétvégi Amerikai Nagydíj előtt az FIA értesítette a csapatokat, hogy nem érzi megfelelőnek egyes hátszó szárnyak elhajlását, amelyek segíthettek megnövelni a résközöket bizonyos megoldások esetében, ezáltal növelve az autók egyenesbeli sebességét.

A kérdés az Azeri Nagydíjon került előtérbe, amikor a McLaren „mini-DRS” névre keresztelt megoldása rivaldafénybe került, amit az ellenfelek kérésére az FIA is alaposan megvizsgált. Bár a hátsó szárny átment a statikus terhelési teszten, az FIA később úgy vélte, hogy túlzott mértékben feszegeti a rugalmasság határait, így a McLaren végül beleegyezett a módosításokba.

Nemcsak a McLaren, hanem több csapat is kisebb változtatásokat eszközölt a hátsó szárnyain az Amerikai Nagydíj előtt, hogy csökkentsék a rugalmasságot, és ez egybeesett azzal, hogy a McLarennek nehezebb küzdelemben kellett részt vennie a korábbi versenyekhez képest.

A Red Bull szerint — amely csapat tagadta, hogy nekik változtatniuk kellett volna a hátsó szárnyon Austinban — a versengés szorossága miatt ezek a finom módosítások nagy hatással lehetnek az eredményekre.  Christian Hornert, a Red Bull csapatfőnökét arról kérdezték, hogy az FIA hátsó szárnyra vonatkozó iránymutatása befolyásolhatta-e a versenyhelyzetet. 

„A kis részletek számítanak, különösen, amikor az autók ennyire közel kerültek egymáshoz” – mondta Horner. „Az egész a marginális nyereségekről szól, ez a Forma-1 lényege. Tehát igen, elkerülhetetlenül lesz hatása [az FIA új iránymutatásának]. Hogy ez mennyit is jelent, az pályától függően változhat.”

Ezzel szemben Andrea Stella, a McLaren csapatfőnöke szkeptikus azzal kapcsolatban, hogy ezek a változtatások érezhető különbséget eredményeznének, különösen, mivel szerinte több csapatnak is módosítania kellett a hátsó szárnyait. 

„Meglepne, ha csak néhány csapatnak kellett volna változtatnia a hátsó szárnyon” – mondta a szakember. „Mi már Baku után módosítottuk a hátsó szárnyunkat, az FIA-val folytatott beszélgetéseink nyomán, és az ő iránymutatásaik alapján. De ez igazán jelentéktelen tényező az autó teljesítménye szempontjából. Nem befolyásolja az egyes versenyek közötti teljesítménykülönbségeket.”

Amikor a McLarent először arra kérték, hogy módosítsa a „mini-DRS” szárnyát, a csapat sürgette az FIA-t, hogy más csapatokat is vizsgáljon meg, mivel úgy vélte, mások is trükköznek bizonyos megoldásokkal. Stella szerint az FIA legutóbbi iránymutatása másokat is arra késztethetett, hogy átdolgozzák a tervezésüket, de szerinte ez nem fogja lassítani az autókat.

„Biztos vagyok benne, hogy más csapatok is nyitották a résközöket” – mondta Stella. „Arra számítok, hogy ezek a csapatok is ugyanazokat a kéréseket kapták, mint mi. Mérnöki szempontból — még ha azt is látom, hogy valamennyire nyitották a résközt, és lehet, hogy arra kérték őket, hogy csökkentsék azokat — gyakorlatilag nulla hatásra számítok azt illetően, hogy ’ezek a dolgok megváltoztatnák a teljesítményt’. Nem ez az, ami meghatározza egy Forma-1-es autó teljesítményét, legalábbis nem olyan szinten, ami észrevehető, mérhető vagy számszerűsíthető egyik versenyről a másikra.”

Hirdetés

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

A Red Bull szerint a „mini-DRS” betiltása hatással volt az erőviszonyokra
Horner azonnali fejlődést vár Pereztől
Antonelli beülhet Hamilton autójába Mexikóban
400. F1-es nagydíjára készül Alonso: Még van mit elérnem a sportban!
Lawson elárulta, mit szóltak austini remekléséhez a Red Bullnál

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!