Perez az idei szezonban immár huszonharmadik alkalommal maradt alul Max Verstappennel szemben az időmérő edzéseken – beleértve a sprintidőmérőket is –, ráadásul a Q1-ben kiesve csupán a 18. helyen végzett, csapattársához képest 8 tizedmásodperces hátrányban. Perez a problémát a fékek működésében vélte felfedezni.
Mindez egy olyan helyzetben történt, amikor Perez jövője egyértelműen veszélyben van a csapatnál, a Red Bullnál pedig mérlegelik az opciókat 2025-re. A mexikói versenyző édesapja, Antonio, a mexikói Record című sportújságnak adott nyilatkozatában ugyanakkor azt mondta: továbbra is hisz fia világbajnoki esélyeiben.
Dr. Helmut Marko, a Red Bull motorsport-tanácsadója az ő szavaira reflektálva a német Sky Sport F1 televíziónak azt mondta: „Nos, tisztelem az apja optimizmusát, de… Hallottam, hogy sokat panaszkodott a fékproblémák miatt a rádión. Meg kell néznünk, pontosan mi történt, de sajnos a várt javulás elmaradt.”
Bár Pereznek érvényes szerződése van a jövő évre, gyenge eredményei – az utóbbi 13 nagydíjon mindössze 47 pontot szerzett, míg Verstappen 218-at – folyamatos spekulációkat generálnak a jövőjével kapcsolatban. Liam Lawson idei beugrása Daniel Ricciardo helyett az idény végéig lehetőséget ad a fiatal tehetség kiértékelésére, Marko pedig korábban nyíltan beszélt arról ő és Yuki Tsunoda esélyesek Perez ülésére.
Utóbbi versenyzővel ugyanakkor szintén nem túl elégedett a Red Bull-tanácsadó, főleg azok után, hogy a mexikói időmérőn összetörte autóját. Marko a balesetet „szükségtelen hibának” nevezte, mivel ezzel kockáztatta az RB új padlólemezének sérülését, ami miatt akár hátrasorolást is elszenvedhetett volna parc fermé szabályai miatt.
Amikor azt kérdezték tőle, hogy Tsunoda túlzottan instabil-e, Marko így válaszolt: „Nos, Austinban volt egy megpördülése, most pedig ez a baleset az időmérőn. Azt hittük, hogy stabilizálódott, de most, hogy Lawson jelentős nyomást gyakorol rá, észrevehető a dolog.”