A holland versenyző motorproblémákkal küzdött a mexikói szabadedzéseken, ami miatt meglehetősen kevés időt tudott a pályán tölteni — korábban hasonló problémával szembesült már Kanadában is.
Verstappen a Belga Nagydíjon már kapott egy új motort és emiatt büntetést is, így hiába lett a leggyorsabb az időmérőn, csak a 11. helyről rajtolhatott. A Brazil Nagydíjon a holland versenyző szezonbeli hatodik belső égésű motorját is be fogják építeni autójába, miközben a szabályok csak négyet engedélyeznek.
A büntetés csak a vasárnapi főversenyre vonatkozik, a sprintversenyt nem érinti, ahogyan Liam Lawson esetében is történt az Amerikai Nagydíjon. A hírt Helmut Marko, a Red Bull motorsport-tanácsadója is megerősítette a Speedweek című lapban vezetett rovatában, ahol elárulta, hogy Verstappennek Mexikóban két különböző motort kellett használnia.
„A tempó sem volt megfelelő, mert a motorprobléma miatt egy olyan motort kellett beszerelni, amely már elérte élettartama végét, és valójában nem volt tervezve versenyzésre” – írta Marko.
„Ez volt az egyik oka annak, hogy a leglassabb autók közé tartoztunk az egyenesekben. Amikor egy Forma-1-es motor elér egy bizonyos futásteljesítményt, a teljesítménycsökkenés jól érzékelhető. Jelenleg vizsgáljuk, hogy a szivárgó motort ismét használhatnánk-e. De itt is az a helyzet, hogy a kilométerek száma miatt már nem terveztük használni.”
„Mindez azt jelenti, hogy Brazíliában nem kerülhetjük el a motorcserét, a megfelelő büntetéssel együtt.”
Egyelőre nem tisztázott, hány helyes rajtbüntetést kap pontosan Verstappen. Az F1 szabályai szerint, ha csak a belső égésű motort kell cserélni, akkor öt helyes rajtbüntetést kap. Ha azonban a teljes V6-os erőforrást cserélik, a rajtrács végéről kell indulnia.
Verstappen 47 pontos előnnyel érkezik Sao Paulóba miközben Brazíliában a sprinthétvége alatt 34 pont szerezhető, és az idény hátralévő részében még 120 pont áll rendelkezésre. A holland pilóta legfőbb kihívója Lando Norris, míg a Red Bull a mexikói hétvégét követően a konstruktőri tabella 3. helyére csúszott vissza, a McLaren és a Ferrari mögé.