Stroll második szakasz (Q2) hajrájában, 1 perc 36 másodperccel a leintés előtt szenvedett balesetet a 3-as kanyarban, amivel megszakította az időmérőt. A versenyirányítás azonban csak 46 másodperccel később lengette meg a piros zászlót.
A Q2-ből így végül sem Max Verstappen, sem csapattársa, Sergio Perez nem jutott be a top 10-be, a 11. és 12. helyen fejezte be az időmérőt. Verstappenhez hasonlóan a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner is értetlenül áll a versenyirányítás késlekedése előtt.
„Egy ilyen szakaszban nyilvánvalóan rengeteg dolog történik” – nyilatkozta Horner a Sky Sports F1 televíziónak. „Nem értem, miért tartott ennyi ideig, hogy meglengessék a piros zászló.”
„Ez egy komoly baleset volt a 3-as kanyarban, ami az egyik legveszélyesebb pont a pályán. 40 másodpercbe telt, mire előkerült a piros zászló. Ez már a második nap egymás után, hogy késve hozzák meg a döntéseket, legyen szó a tegnapi VSC-ről vagy a mai piros zászlóról, miközben a többi piros zászló azonnal jött.”
Horner hangsúlyozta, hogy ilyen döntéseknél a biztonságnak kellene elsőbbséget élveznie: „Nem arról van szó, hogy engedjük-e befejezni a köröket vagy sem – amint ilyen baleset történik, azonnali piros zászlóra van szükség, mert egy versenyző a falban van.”
„A versenyzők épp jönnek át – nem lehet azt mondani, hogy ’várunk, amíg a többiek befejezik a köreiket’. Ez így nem működik. Lance Stroll nem próbálta meg újra elindítani az autót. Az autó teljesen tropára ment. Keményen a korlátnak ütközött, és ott állt a 3-as kanyar közepén – ez egy egyértelmű piros zászló.”
„Két aspektusa van ennek. Nyilvánvaló, hogy mi rosszul jártunk ezzel. Ha azonnal piros zászlót kap, Max 10. helyen lett volna. Ha azonnal piros zászló jön, még egy körre is lett volna ideje később.”
Egyedi ajánlat az F1VILÁG.HU olvasóinak: 5000 Ft értékű üdvözlőbónuszt írunk jóvá Tippmixprós számládon! Ne maradj le: lépj be vagy regisztrálj, és használd az F1VILAG5000 bónuszkódot! Kattints ide a részletekért!