Az Alpine idén nehéz szezont futott, hiszen az év elején még az egyik leggyengébb autóval rendelkezett a mezőnyben. Az elmúlt időszakban pedig személyzeti változások sora sújtotta a csapatot, továbbá a Renault bejelentette, hogy 2026-tól már nem biztosít motort a francia csapat számára.
A hétvége előtt az Alpine mindössze 16 pontot szerzett a szezonban, Pierre Gasly pedig ugyan az előző két versenyen, az Egyesült Államokban és Mexikóban bejutott a top 10-be az időmérőn, Mexikóban pedig egy pontot gyűjtött csak, és az istálló összességében még mindig messze volt egy sikeres idénytől.
Interlagosban aztán valósággal szárnyakat kapott az Alpine: Gasly 2 pontot szerzett a szombati sprintversenyen megszerzett 7. helyezésével, arra viszont talán senki sem számított, hogy mi történik majd az esős körülmények között zajló időmérőn és vasárnapi nagydíjon.
Ocon az időmérőn öt piros zászlóval tarkított káoszon keresztül a 4. helyre kvalifikálta magát, míg Gasly a 15. helyet szerezte meg. Az esőfutamot aztán végül Ocon és Gasly a 2. és 3. helyeken zárták Max Verstappen mögött, és összesen 33 pontot gyűjtöttek.
Gasly sprintversenyen szerzett két pontjával együtt ez 35 pontot jelent, ami több, mint amit a csapat az elmúlt 25 verseny során összesen szerzett. Ennek köszönhetően az Alpine a 9. helyről a 6. helyre lépett előre a konstruktőri bajnokságban.
Az anyagi vonzat pedig hatalmas lehet az Alpine számára, ha meg tudja tartani a hatodik helyet az évad végéig. Flavio Briatore a Sky Italiának adott interjújában elárulta, mennyit érhet ez a csapatnak: „A kilencedik helyről a hatodik helyre kerülni nem egészen 30 millió [euró]. Pontosan 29,2 millió! Ez volt az első kérdésem!”
Briatore elismerte, hogy Ocon és Gasly szerencsés volt, különösen a Franco Colapinto súlyos balesetét követő piros zászló időzítésének köszönhetően, amely lehetőséget adott a versenyzőknek a gumicserére. Figyelemre méltó, hogy az Alpine szerelői egyetlen bokszkiállást sem hajtottak végre a verseny során.
„Nem akarom kisebbíteni Ocon csodálatos teljesítményét az esőben, és Gaslyét, aki szintén remekül végezte a dolgát, de szerencsések is voltunk” – mondta Briatore. „Úgy gondolom, hogy az autónk jobban teljesít nedves körülmények között. Sajnos azt hiszem, hogy a következő három verseny [Las Vegasban, Katarban és Abu-Dzabiban] nem lesz esős.”
A tapasztalt pilóták fontosságát hangsúlyozva Briatore rámutatott, hogy Ocon és Gasly a kevésbé tapasztalt versenyzők, mint Oliver Bearman, Franco Colapinto és bizonyos mértékben Liam Lawson mellett kiemelkedtek: „Láthattuk, hogy ezekkel a fiatal versenyzőkkel, akiket új jelenségekként mutattak be, mennyire számít még mindig a tapasztalat a Forma–1-ben. Mindenesetre egy hihetetlen nagydíjat láttunk.”