A Forma-1-es csapatok bíznak benne, hogy a vasárnapi versenyen nem lesz gond a Bridgestone szuperlágy keverékű abroncsaival, melyek a szombati időmérőn hihetetlenül gyorsan elkoptak.
A Forma-1-es csapatok bíznak benne, hogy a vasárnapi versenyen nem lesz gond a Bridgestone szuperlágy keverékű abroncsaival, melyek a szombati időmérőn hihetetlenül gyorsan elkoptak.
A vártnál magasabb hőmérséklet és az új aszfalt komoly gondot okozott a csapatok számára, ugyanis a szuperlágy keverékű abroncsok a megszokottnál is jobban koptak.
Mivel az idei évben bevezetett szabályok kimondják, a versenyzőknek mindkét keveréket használniuk kell a futamon, érdekes lesz megfigyelni, miként alakulnak majd az erőviszonyok az utolsó etapban – mert vélhetően mindenki akkorra tartogatja a szuperlágy keverékű abroncsokat.
A csapatok ugyan bíznak benne, hogy ha több gumi kerül a pályára, jobb lesz a helyzet, ám nem mindenki gondolja úgy, hogy ez megold majd mindent.
“A gumik miatt nem volt egyszerű a dolgunk, de ez mindenki számára azonos volt” – mondta a bajnokság élén álló Lewis Hamilton, aki lágy keverékű gumikkal kezdte meg az időmérő utolsó etapját.
“Az üzemanyag-égető köreim után a lágy keverékek a szokásosnál is jobban elhasználódtak, és ez csak öt kör volt. Érdekes lesz látni, hogy vasárnap mi lesz a helyzet.”
A Red Bull Racing ausztrál versenyzője, Mark Webber a következőkkel folytatta: “Ami a gumikat illeti, kíváncsian várom, ki hogyan próbál taktikázni, hogy kihúzza a verseny végéig. Biztonságos ugyan, de nagyon lassú.”
A csapatok ugyanezzel a jelenséggel szembesültek még a szezon közepén Montrealban, azonban a verseny utolsó etapjában a felgumizott pálya sokat segített a helyzeten. Ezért abban reménykednek a versenyzők, hogy most is ez lesz a helyzet.
“Természetesen, ha több gumi kerül az aszfaltra, az javít a helyzeten” – mondta Nico Rosberg. “A futam végére már elég rendesen fel lesz gumizva a pálya, de mindenki azonos feltételekkel indul ebből a szempontból.”
A Bridgestone részéről Hirohide Hamashima a következőket mondta: “A pálya állapota nagyon gyorsan javulni fog a vasárnapi versenyen, de a gumihasználat továbbra is kulcsfontosságú lesz.”
A Williams technikai igazgatója, Sam Michael azonban úgy gondolja, hogy a felgumizott pálya nem fog megoldani minden problémát.
“Szerintem elég szélsőséges a helyzet” – mondta. “De legalább mindenki egy csónakban evez. Emlékezzünk Montrealra, akkor is mindenki azon volt, hogy a lehető legkevesebb kört kelljen megtennie a szuperlágy keverékekkel. A felgumizás segíthet, de nem old meg mindent.”