A Forma-1 első évében fordult legutóbb elő, hogy a szezonzáró előtt a bajnokság harmadik helyén álló versenyző szerezte meg a vb-címet. Akkor Fangioli, 2007-ben Raikkönen fordított. A legesélyesebb Hamilton elváltotta magát, míg Alonso nyomába sem ért a Ferrariknak.
A Forma-1 első évében fordult legutóbb elő, hogy a szezonzáró előtt a bajnokság harmadik helyén álló versenyző szerezte meg a vb-címet. Akkor Fangioli, 2007-ben Raikkönen fordított. A legesélyesebb Hamilton elváltotta magát, míg Alonso nyomába sem ért a Ferrariknak.
A vártnál jóval melegebb idő fogadta a versenyzőket a szezonzáró Brazil Nagydíjon. A levegő 36, míg a pálya 65 fokos volt a rajtnál, ami komolyabb galiba nélkül zajlott le Interlagosban.
Az első helyről induló Felipe Massa remekül kapta el a rajtot, míg Hamilton egy kissé beragadt, így Raikkönen simán elment mellette még a célegyenesben. Ezt látva, a negyedik pozícióból induló Alonso vérszemet kapott, és az első kanyarkombinációban jobban helyezkedve, ő is megelőzte csapattársát.
Hamilton azonban a következő egyenes végén nem bírt magával, megpróbálta visszavenni a harmadik pozíciót Alonsótól, ám csúnyán elfékezte magát, és kicsúszott. A brit pilóta a nyolcadik helyre tért vissza, ám azonnal megkezdte a felzárkózást.
A második körben Fisichella eldobta Renault-ját, majd miközben visszatért a pályára, Sutil Spykerje telibe találta. Mindketten kiestek, és bár rengeteg törmelék került a pályára, a biztonsági autót nem küldték ki.
Hamilton keményen támadta Heidfeldet, többször szélesen vette az íveket, majd a hetedik körben elment a BMW Sauber német pilótája mellett. Közben a Ferrari versenyzői már jócskán leszakadtak Alonsótól, ám ekkor ismét Hamilton került a középpontba.
A McLaren brit versenyzője a nyolcadik körben lassulni kezdett, szinte mindenki elhúzott mellette. Lewis úgy tűnt, nem találja a sebességet, de néhány kanyar után ismét visszatért az erő autójába, és a tizennyolcadik helyen ugyan, de folytatni tudta a körözést. Hamilton ekkor 26 másodpercre volt a számára bajnoki címet jelentő ötödik helytől, ahol Mark Webber autózott.
A Red Bull Racing ausztrál versenyzője azonban a tizenötödik körben egy technikai probléma miatt feladta a küzdelmet, miközben Hamilton már a tizenkettedik helyen volt.
A huszadik körben járva a Ferrari versenyzői magabiztosan autóztak az élen, Massát két másodperccel lemaradva Raikkönen követte, akitől tizenegy másodpere volt a harmadik helyen álló Alonso.
A kiállások első körét a BMW-s Robert Kubica kezdte meg, majd egy körrel később (21) az élen álló Massa is beállt tankolni. Raikkönen egy körrel tovább kint maradhatott, ami nem volt elég ahhoz, hogy átvegye tőle a vezetést.
Alonso közben ideiglenesen az élre került, de a huszonkettedik körben ő is kiállt új gumikért és üzemanyagért. Hamilton már a tizedik helyen autózott, mikor kihajtott a boxba. A brit versenyző riválisaival ellentétben lágy gumikat és csak tizenöt körre elegendő üzemanyagot kapott, tehát a McLaren úgy döntött, változtat a taktikán, és a második etapban próbálja meg behozni korábban elvesztett hátrányát.
A harmincadik körben Kubica teljesen megérkezett Alonso mögé, és a lengyel versenyző elkezdte kóstolgatni a kétszeres világbajnokot, akit három körrel később simán megelőzött a célegyenes végén.
Hamilton a kilencedik helyről ismét kiállt a boxba, a brit megkapta a keményebb keverékű abroncsokat, ám nem tankoltak annyit az autójába, hogy be tudja fejezni a futamot.
Massa huszonegy körrel a futam vége előtt feltetette autójára a lágy keverékeket, így Raikkönen megkapta az esélyt, hogy utolsó kiállását követően átvegye csapattársától a vezetést. A Ferrari finn versenyzője három plusz kört kapott, és ahogy azt kellett, elment csapattársa mellett.
Alono közben visszavette harmadik helyét, miután Rosberg és Kubica kiállt tankolni. Hamilton utolsó kiállását követően pedig már biztos volt, nem lesz meg az idei vb-cím.
Raikkönen az élen magabiztosan autózott, Massa hátvédként követte. Alonso már majd’ ötven másodperccel volt lemaradva mögöttük, miközben Hamilton a hetedik helyen hihetetlenül keményen hajtott, de már csak akkor lett volna esélye megszerezni az ötödik helyet, ha valami történik az előtte állókkal – különösen a negyedik helyért harcoló Kubicával és Rosberggel.
Ez azonban nem történt meg, Rosberg gond nélkül elment Kubica mellett, így Hamiltonnak be kellett érnie a hetedik hellyel. Az élen Raikkönen csak úgy még megfutotta a leggyorsabb kört, és simán bezsebelte a győzelmet, mellyel pályafutása során először szerezte meg a bajnoki címet – amire valljuk be, csak nagyon kevesen számítottak.
Rosberg negyedik helyével a Williams megtartotta pozícióját a konstruktőrök versenyében, miután egyik Red Bull sem szerzett pontot. A grove-i bázisú gárda újonc japán versenyzője, Kazuki Nakajima a tizedik helyen végzett első futamán, miután két szerelőjét is elütötte egyik kiállásánál, akik szerencsére nem sérültek meg komolyabban.
A tavalyi év világbajnoka, a Renault borzalmas futamot teljesített. Mind Fisichella, mind Kovalainen kiesett.
Szenzációs évadon vagyunk túl! Fantasztikus!
Brazil Nagydíj - verseny Poz Pilóta Csapat Idő 1. Raikkonen Ferrari (B) 1h28:15.270 2. Massa Ferrari (B) + 1.493 3. Alonso McLaren-Mercedes (B) + 57.019 4. Rosberg Williams-Toyota (B) + 1:02.848 5. Kubica BMW Sauber (B) + 1:10.957 6. Heidfeld BMW Sauber (B) + 1:11.317 7. Hamilton McLaren-Mercedes (B) + 1 kör 8. Trulli Toyota (B) + 1 kör 9. Coulthard Red Bull-Renault (B) + 1 kör 10. Nakajima Williams-Toyota (B) + 1 kör 11. R.Schumacher Toyota (B) + 1 kör 12. Sato Super Aguri-Honda (B) + 2 kör 13. Liuzzi Toro Rosso-Ferrari (B) + 2 kör 14. Davidson Super Aguri-Honda (B) + 3 kör Leggyorsabb kör: K. Raikkonen, 1:12.445 66. kör Kiesők: Pilóta Csapat Kör Sutil Spyker-Ferrari (B) 43 Barrichello Honda (B) 40 Kovalainen Renault (B) 35 Vettel Toro Rosso-Ferrari (B) 34 Button Honda (B) 20 Webber Red Bull-Renault (B) 14 Yamamoto Spyker-Ferrari (B) 2 Fisichella Renault (B) 2 Az eredmények nem hivatalosak