Hétfőn, november 25-én jelentették be, hogy a General Motors Cadillac nevű márkája 11. csapatként csatlakozhat a Forma-1-es mezőnyhöz, az amerikai autógyártó ugyanis megállapodásra jutott a száguldó cirkusz vezetőségével.
Valtteri Bottas már jelezte érdeklődését a projekt iránt, és felmerült amerikai pilóták — például Colton Herta neve is —, mivel a GM az Egyesült Államok legnagyobb autógyártója. Ralf Schumacher biztosra veszi, hogy a General Motors “amerikai tehetségre fog támaszkodni”, miközben egy “ismert pilóta” egészíti majd ki a felállást.
„Biztos vagyok benne, hogy amerikai tehetségre fognak támaszkodni” – mondta Schumacher a német Sky Sport műsorában. „Másfelől viszont azt is el kell mondani, hogy az IndyCar szintje nem egyenlő a Forma-1 szintjével. Ezt számos példa során láthattuk már.”
„De ez nem jelenti azt, hogy ne rejtőzhetne ott valami szupertehetség, akit még senki nem fedezett fel.”
Arra a kérdésre, hogy Mick Schumacher lehet-e esélyes az ülésre, miután 2022 végén távozott a Haastól, a hatszoros futamgyőztes nem zárta ki unokaöccse nevét.
„Úgy gondolom, hogy egy ismert névvel kezdenek majd, hogy meglegyen az alapjuk” – tette hozzá. „Mindennel nulláról indulnak, és ez pokolian nehéz lesz. Ezért kell valaki, akiről tudják, hogy képes rá, és akiben meg tudnak bízni.”
„Természetesen időbe fog telni, de a General Motors egy hatalmas vállalat, és bármit is vállalnak, azt végül sikerre viszik.”
„Így 11 csapat lesz, én pedig örülök ennek, mert ezzel újabb helyek nyílnak meg, főleg két fiatal pilóta számára. Tudjuk, milyen nehéz 20 autóval, most pedig tíz százalékkal több áll majd rendelkezésre.”
Nyitókép: Tóth Zsombor