Horner értetlenül áll Perez hibája előtt - F1VILÁG.HU

Horner értetlenül áll Perez hibája előtt

HIRDETÉS
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke értetlenül áll Sergio Perez teljesítménye előtt, miután a mexikói pilóta a katari sprintverseny rajtjánál a bokszutcában elkövetett hibája miatt engedte előre Franco Colapintót.
LUSAIL CITY, QATAR - NOVEMBER 30: Sergio Perez of Mexico and Oracle Red Bull Racing in parc ferme during the Sprint ahead of the F1 Grand Prix of Qatar at Lusail International Circuit on November 30, 2024 in Lusail City, Qatar. (Photo by Peter Fox/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // SI202411300277 // Usage for editorial use only //

Perez és a Williams pilótája — akik mindketten az időmérő első szakaszában búcsúztak pénteken — a rajtrács helyett a bokszutcából indultak, miután autóik felfüggesztését a parc fermé szabályainak megfelelően módosították. Amikor azonban a bokszkijárati lámpa zöldre váltott, Perez nem indult el azonnal, így Colapinto előnyt szerzett, és még az első kanyar előtt megelőzte őt.

Horner szerint nincs egyértelmű magyarázat arra, mi történt, hiszen a lámpa kialvásakor az autóknak el kell indulniuk. „Beszélnem kell vele erről” – mondta Horner a Sky Sport F1 televíziónak. „Úgy tűnik, egyszerűen rosszul ítélte meg a helyzetet. De amikor kialszik a lámpa, menni kell.”

Perez viszont azt állította, hogy szándékosan késlekedett, mert tiszta pályán akart vezetni, hogy távol maradjon az előtte haladóktól.

„Távolságot akartam nyitni az előttem lévőkkel, hogy tiszta pályán vezethessek” – magyarázta Perez. „Majdnem öt percet álltunk a bokszban, és teljesen lehűltek a gumik. Fontos volt, hogy tiszta levegőben menjek, hogy érezzem az autót, és lássam, hol tartunk.”

Perez azonban hozzátette, hogy a hétvégén korábban tapasztalt kezelhetőségi problémák továbbra is fennállnak.

„Végül is továbbra is megvan az az egyensúlytalanság, ami sokba kerül nekünk” – mondta. „Nem hiszem, hogy javultunk volna. Épp ellenkezőleg, változtatnunk kell a hétvége hátralévő részében.”

„A problémák folytatódnak. Ez a kiegyensúlyozatlanság abban nyilvánul meg, hogy nagyon sok stabilitást akarunk a kanyarok bejáratánál, de a gyors kanyarokban egyáltalán nincs tapadás az első tengelyen.”

„Az egyik legnagyobb terhelésű pályán gyakorlatilag az egész első szárnyat levettük. Valami nincs rendben, van egy nagy egyensúlyhiány, amit nem találunk.””

Perez a futam késői szakaszában kiállt a bokszba, hogy egy másik első szárnyat szereljenek az autóra, miközben a Red Bull további kísérleteket végzett az RB20-as problémáinak feltárására. Max Verstappen — aki ugyanezzel az autóval nyolcadik lett — a futam után azt mondta, hogy az RB20-as „olyan volt, mint egy raliautó”.

Hirdetés

Horner szerint a tesztelés fontos része volt a futamnak Perez számára: „Ebből az etapból adatokat gyűjtöttünk. Esélyünk sem volt pontot szerezni, így kihasználtuk ezt a lehetőséget, hogy valami hasznosat nyerjünk vele. Lecseréltük a szárnyat, és kipróbáltunk valami mást, ami jó információkat adott nekünk és a mérnököknek a későbbi időmérőre.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

Exkluzív F1-es videók!

Imádod a Forma-1-et? Megnézel mindent, ami kedvenc sportágadról szól? Akkor ne maradj le YouTube-csatornánk újdonságairól sem!

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!