A McLaren-főnök az FIA-t bírálta Norris büntetése után - F1VILÁG.HU

A McLaren-főnök az FIA-t bírálta Norris büntetése után

HIRDETÉS
Bírálta a Nemzetközi Automobil Szövetséget (FIA) a vasárnapi Katari Nagydíj után a McLaren csapatfőnöke, Andrea Stella, noha azt nem vitatja, versenyzője, Lando Norris büntetést érdemelt a versenyen elkövetett szabályszegése miatt.
LOSAIL INTERNATIONAL CIRCUIT, QATAR - NOVEMBER 30: Lando Norris, McLaren MCL38 during the Qatar GP at Losail International Circuit on Saturday November 30, 2024 in Losail, Qatar. (Photo by Zak Mauger / LAT Images)

Norris sokáig Max Verstappent üldözte az elsőségért Dohában, a futam második felében azonban 10 másodperces stop-and-go büntetést osztottak ki rá, mégpedig azért, mert a verseny korábbi szakaszában nem lassított le akkor, amikor dupla sárga zászlós jelzés volt érvényben a célegyenesben.

A brit pilóta a büntetés után a mezőny végére csúszott vissza — innen küzdötte fel magát a 10. helyre, és miután a leggyorsabb kört is megfutotta, végül 2 pontot szerzett csapatának. A leintést követően Andrea Stella, a McLaren csapatfőnöke is megszólalt a történtek kapcsán.

„Megnéztük az adatokat” – mondta Stella a Sky Sports F1 televíziónak. „Valóban, Lando nem lassított. A sárga jelzés akkor lépett érvénybe, amikor Lando már belépett az adott szektorba, de a szabály egyértelmű. Lassítani kell, és a pilóta felelőssége, hogy felismerje, hogy egy sárga szektorban van, és ennek megfelelően visszavegyen.”

Stella hangsúlyozta, hogy bár a szabályok betartása alapvető fontosságú, a büntetések alkalmazásában az arányosság és az adott helyzet veszélyességének figyelembevétele is kulcsfontosságú lenne.

Stella azt is kifogásolta, hogy a törött visszapillantó több körön keresztül a pályán maradt, a sárga zászlót időközben visszavonták, noha a helyzet változatlan maradt. A törmelék végül akkor okozott komolyabb problémát, amikor Valtteri Bottas áthajtott rajta, ami miatt az szétszóródott a pályán, defektet okozva Carlos Sainz és Lewis Hamilton számára. Ezután a versenyirányítás végül kénytelen volt pályára küldeni a biztonsági autót.

„Szerintem elég szokatlan, hogy a sárga zászlót alkalmazták, majd visszavonták, miközben a szektor helyzete változatlan maradt” – magyarázta Stella. „Törmelék volt a pályán, de néha ez sárga zászlót ért, néhány másodperccel később pedig már nem. Ez egyszerűen szerencsétlen.”

Stella a büntetések megítélésének újragondolását sürgette, hogy a szabálykönyv mechanikus alkalmazása helyett az esetek konkrét körülményeit vegyék figyelembe.

„Úgy gondolom, hogy a büntetés alkalmazásánál elvesztettük az arányosság és a specifikusság minden érzékét” – tette hozzá. „Miért ne néznénk meg magát a szabályszegést, az adott helyzet veszélyességének mértékét? És valóban, a sárga zászlót visszavonták. Miért ne ítélkezhetnénk ezek alapján, arányosságot és specifikusságot alkalmazva, ahelyett, hogy egy poros szabálykönyvet előveszünk, és kritikus megközelítés nélkül alkalmazzuk?”

„Ebből a szempontból úgy gondolom, van lehetőség arra, hogy az FIA jobban teljesítsen” – zárta gondolatait Stella.

Hirdetés

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

Exkluzív F1-es videók!

Imádod a Forma-1-et? Megnézel mindent, ami kedvenc sportágadról szól? Akkor ne maradj le YouTube-csatornánk újdonságairól sem!

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!