Ecclestone — aki eredetileg motorkerékpár-kereskedőként kezdte karrierjét — az 1950-es évek óta gyarapította ezt az egyedülálló gyűjteményt. Az eladásra kínált autók között számos történelmi jelentős versenygép fellelhető, köztük olyan különlegességek, mint az Auto Union és Lancia D50-es replikája, valamint egyedi darabok, például a Brabham BT46-os „ventilátoros” versenyautó, amellyel Niki Lauda megnyerte az 1978-as Svéd Nagydíjat.
A Brabham BT46 különösen érdekes fejezetét jelenti a Forma-1 történetének. Az Alfa Romeo 12 hengeres motorjának kialakítása miatt nem volt lehetséges a Lotus 79 által alkalmazott talajhatás technológia bevezetése, ezért Gordon Murray tervező egy hatalmas ventilátort szerelt az autóra, amely a pályához szívta azt. A bemutatót követően a megoldás hatalmas felháborodást váltott ki, és Ecclestone — hogy elkerülje a politikai konfliktusokat — végül visszahívta az autót. A BT46 legutóbb a 2001-es goodwoodi sebességfesztiválon volt látható.
Ecclestone 1971 és 1988 között volt a Brabham csapatának tulajdonosa — gyűjteményének nagy részét ezen csapat autói alkotják, de számos más ikonikus versenyautó is megtalálható benne.
„Több mint 50 éve gyűjtöm ezeket az autókat, és mindig a legjobb példányokat vásároltam meg” — mondta Ecclestone. „Imádom az összes autómat, de eljött az idő, hogy elkezdjek azon gondolkodni, mi lesz velük, ha már nem leszek itt. Ezért döntöttem az eladás mellett. Miután ilyen hosszú ideig birtokoltam őket, szeretném tudni, hova kerülnek, és nem akarom, hogy a feleségemnek kelljen foglalkoznia velük, ha már nem leszek.”
A gyűjteményben szerepel a Vanwall VW10-es is, amelyet Stirling Moss vezetett az első konstruktőri bajnokság évében, valamint számos híres Ferrari, köztük Alberto Ascari 1951-es Olasz Nagydíjat nyerő 375-öse, Mike Hawthorn 1958-as világbajnoki címet hozó Dino-ja, és Michael Schumacher egy korábbi F2002-es versenyautója.
A Ferrari történelmének érdekes darabja a brit Racing Green színű Thinwall Special, valamint a 312B3, amely az első valódi monocoque-vázas Ferrari volt, bár ez az időszak belső feszültségekkel és politikai küzdelmekkel terhelt volt a csapatnál. A gyűjteményben szerepel továbbá az a 312T2, amellyel Carlos Reutemann megnyerte az 1977-es Brazil Nagydíjat.
Nem ez az első alkalom, hogy Ecclestone megválik gyűjteménye egy részétől: 2007-ben 50 autót értékesített aukció keretében, köztük egy 1928-as Mercedes SSK roadstert és egy 1939-es Lancia Astura kabriót, amely állítólag Benito Mussolini tulajdonában állt.
Ecclestone — aki kulcsszerepet játszott a Forma-1 kereskedelmi sikerének megteremtésében — 2017-ben lépett vissza aktív szerepéből, miután a Liberty Media átvette az irányítást a sorozat felett.