Az energiaital-gyárosok idén Verstappen révén meg tudták védeni az egyéni világbajnoki címet, mivel azonban az RB20-as versenygép korántsem volt annyira versenyképes, mint elődje, a konstruktőri bajnokságban alulmaradtak a McLarennel és a Ferrarival szemben.
A 2025-ös szezon az utolsó év lesz a Forma-1-ben az új szabályrendszer bevezetése előtt, Helmut Marko pedig arra számít, rendkívül szoros küzdelem vár majd rájuk. A szakember ugyanakkor biztos benne, képesek lesznek a vb-címért harcolni, még akkor is, ha olyan komoly nevek távoznak az istállótól, mint Adrian Newey főtervező vagy Jonathan Wheatley sportigazgató.
„Biztos vagyok benne, hogy jövőre szorosabb élmezőnyt látunk majd” — fogalmazott a Red Bull tanácsadója a Speedweek című lap hasábjain. „Ez normális egy szabályciklus utolsó évében. Ilyenkor közelebb kerül egymáshoz a mezőny, hiszen a Forma-1-ben bevett szokás a sikeres koncepciók másolása. Minél tovább stabilak a szabályok, annál jobban hasonlítanak egymásra az autók, és ezzel automatikusan nő a teljesítménybeli sűrűség.”
„Jövőre ismét mindent beleadunk. A csapatban lesz néhány változás, hiszen voltak távozók, de széles körűen fel vagyunk készülve, és hiszek benne, hogy képesek vagyunk olyan autót építeni Max számára, amellyel ismét a világbajnoki címért harcolhat.”
Marko rámutatott alapvető fontosságú lesz, hogy valahogy kiszélesítsék versenyautójuk működési tartományát, idén ugyanis sokszor problémát jelentett az, hogy bizonyos körülmények között nem volt meg a megfelelő egyensúlya.
„Tudjuk, mi a teendőnk. Ez az autó szélesebb működési tartományt igényel, hogy kisebb hőmérséklet-ingadozások vagy technikai változtatások miatt ne essen ki az egyensúlyából” — magyarázta a Red Bull-főnök.
„Pontosan ezen dolgoznak a mérnökeink. A 40 pontnyi leszorítóerő persze jó, de a stopperen mért 4 tized az, ami engem és a pilótát is érdekli. A vezethetőségnek kiszámíthatónak kell lennie a pilóta számára, hogy a szükséges bizalmat fel tudja építeni.”
„Mivel nálunk van a mezőny leggyorsabb és legjobb versenyzője, egyértelmű, hogy figyelembe vesszük az ő preferenciáit az autó fejlesztése során. Biztos vagyok benne, hogy amíg versenyképes autót biztosítunk neki, Max a Red Bull Racingnél marad.”