A Renault vezetése kijelentette, nem használta fel a McLarentől szerzett titkos információkat Forma-1-es autója tervezésénél és építésénél, így nincs mitől tartania a december elején megrendezésre kerülő meghallgatáson, ahol választ kell adnia a történtekre.
A Renault vezetése kijelentette, nem használta fel a McLarentől szerzett titkos információkat Forma-1-es autója tervezésénél és építésénél, így nincs mitől tartania a december elején megrendezésre kerülő meghallgatáson, ahol választ kell adnia a történtekre.
A Nemzetközi Automobil Szövetség beidézte a Renault képviselőit, akiknek még a Motorsport Világtanács december hatodiki ülése előtt választ kell adniuk a saját kémügyük kapcsán felmerült, eddig még tisztázatlan kérdésekre.
Miközben a Forma-1 világa még mindig a McLaren idei kizárásával van elfoglalva, a Renault is komoly gondba kerülhet, miután az FIA helyet adott a wokingi alakulat korábbi feljelentésének, miszerint egykori alkalmazottjuk, Phil Mackareth magával vitt néhány olyan régimódi floppy lemezt a franciákhoz, amik titkos információkat tartalmaztak.
Bár Mackareth feltöltötte az adatokat renault-s számítógépére, és néhány skiccet megmutatott egyes munkatársainak, a belső vizsgálatok kimutatták, hogy ez nem volt hatással az autó tervezésére.
“Az ügyben szóba kerülő mérnökök újabb tanúvallomása szerint egyértelműen kijelenthető, hogy bár futólagosan látták a rajzokat, semmilyen információ nem lett hasznosítva és nem volt kihatással a Renault autójára” – állt a csapat pénteki közleményében.
A Renault továbbá ismét hangsúlyozta, készen áll együttműködni a McLarennel és a szövetséggel, ahogy azt eddig is tette mióta szeptember elején tájékoztatták őket a lemezek létezéséről.
A francia gárda eközben felfüggesztette Mackareth-et, és a lemezeket hiánytalanul visszaküldte a McLarennek, és a feltöltött adatokat letörölte számítógépeiről.
“Az ING Renault F1 Team mindenben együttműködik a McLarennel és az FIA-val, továbbá a McLarentől külsős szakértőket is beenged főhadiszállására, hogy átnézzék a csapat számítógépes rendszerét, és megvizsgálják az autókat, illetve a tervezéskor eltárolt adatokat, hogy ezzel is bizonyítsa, ez a sajnálatos incidens nem volt hatással az autó tervezésére.”
“Amióta erre a történetre fény derült, teljesen átláthatóan jártunk el a wokingi csapat és a szövetség felé, és ez a jövőben is így marad. Egyáltalán nem aggódunk a Motorsport Világtanács ítélete miatt.”