A Prodrive csapatfőnöke, David Richards továbbra sem mondott le a Forma-1-ről, és teljes mértékben elkötelezett a project iránt, jóllehet a múlt héten megerősítette, sajnálatos módon le kell mondania a jövő évi debütálásról.
A Prodrive csapatfőnöke, David Richards továbbra sem mondott le a Forma-1-ről, és teljes mértékben elkötelezett a project iránt, jóllehet a múlt héten megerősítette, sajnálatos módon le kell mondania a jövő évi debütálásról.
Annak ellenére, hogy a brit üzletember már megegyezett a McLarennel, és több szponzort is maga mellé állított, le kellett mondania a jövő évi indulásról, miután a Williams bíróságra vitte az ügyet, mondván egyelőre tiltott a karosszériák adás-vétele a Forma-1-ben.
Mivel az ügy tisztázása még várat magára, és a csapatok egyelőre nem írták alá az új Concorde Egyezményt, a Prodrive vezetősége bevallotta, reális esélyük már nincsen a jövő évi debütálásra.
Mindezek ellenére Richards továbbra is figyelemmel kíséri a Forma-1 történéseit, mert még nem mondott le terveiről. Leginkább azt várja, hogy a csapatok aláírják az új Concorde Egyezményt, amely valószínűleg lehetővé tenné a karosszériák adás-vételét a jövőben.
“Látnunk kell, mi áll az új Concorde Egyezményben” – mondta Richards az Autosport magazinnak adott nyilatkozatában. “Továbbra is úgy gondolom, hogy a Prodrive-nak a Forma-1-ben a helye.”
“Amióta beadtuk a nevezésünket, rengeteg minden megváltozott, ezért is kerültünk nehéz helyzetbe. Ha nem kerülhetünk be olyan feltételek mellett, amik alapján beadtuk a nevezésünket, rendben, de minél előbb tudnunk kell, mi áll az új Concorde Egyezményben.”
“Ha ez alapján csak konstruktőrök nevezhetnek, akkor meg kell néznünk, mi a konstruktőrök definíciója, és milyen közös alkatrészeket használhatunk. Nem zárom ki annak a lehetőségét, hogy így is képesek lennénk az indulásra, meg kell néznünk a lehetőségeinket. Viszont csak azután tudunk dönteni, hogy ismerjük a feltételeket.”
Richards azt tervezi, hogy 2009-ben már biztosan elindítja csapatát a Forma-1-ben, ám az egyáltalán nem biztos, hogy a jövő évi indulásra vonatkozó joga a következő évekre is érvényes lesz.
“Belépőnk van a jövő évre, azonban jelenleg is tárgyalásban állok az FIA-val. Az a helyzet, hogy szinte minden az új Concorde Egyezményben foglaltaktól függ” – tette hozzá az üzletember.