A McLaren Mercedes versenyistálló a Nemzetközi Automobil Szövetség kérésének eleget téve még a Motorsport Világtanács mai meghallgatása előtt tisztázott néhány félreértést a Renault kémügyben.
A McLaren Mercedes versenyistálló a Nemzetközi Automobil Szövetség kérésének eleget téve még a Motorsport Világtanács mai meghallgatása előtt tisztázott néhány félreértést a Renault kémügyben.
A Renault illetékeseinek ma kell megjelenniük a Motorsport Világtanács előtt Monacóban, ugyanis felmerült a gyanú, hogy a francia gárda felhasználta idei autója tervezésénél és építésénél a McLarentől szerzett titkos dokumentumokat, melyeket még 2006 szeptemberével vitt magával a wokingiak egykori dolgozója a Renault-hoz.
Az első hírek és kiszivárgott tények szerint a francia alakulat sokkal nagyobb bűnt követett el, mint a McLaren az idei évet végigkísérő kémügyben, ami miatt kizárták a konstruktőrök versenyéből, és rekordösszegű 100 millió dolláros büntetéssel sújtották a csapatot.
Azonban a wokingi alakulat szerda este tiszta vizet öntött a pohárba, és korrigálta azokat a félreértéseket, melyek az elmúlt hetekben megjelentek a médiában.
A közlemény szerint a korábbi hírekkel ellentétben nem 18, hanem csak 13 Renault alkalmazott tudott a titkos információk létezéséről, akik összesen 18 tanúvallomást tettek az elmúlt hetekben. Az is kiderült, hogy közülök csak kilencen ismerték be, hogy látták a titkos információkat, és azokat megvitatták egymás között.
Bár korábban az a hír járta, hogy 11 számítógépre kerültek fel a titkos adatok, a McLaren közleményéből kiderült, hogy Mr. Mackereth összesen 11 lemezre másolta fel az adatokat, amiket később a Renault informatikusai feltöltöttek a csapat T: szerverére, ahonnan átkerültek Mr. Mackereth saját hálózati meghajtójára. Azt pedig pontosan nem tudni, hogy eközben hágy szerveren és adathordozón kerültek elmentésre a fájlok.
A brit gárda azt is tisztázta, hogy nem 780 különböző tervrajzot tartalmaztak az eltulajdonított lemezek a McLaren 2006-os, illetve 2007-es versenygépéről, hanem a dokumentáció kinyomtatva összesen 762 oldalas.
“A helyzet az, hogy a McLaren tervrajzok illetve az MP4/22A bizalmas információi, melyeket Mr. Mackereth magával vitt új munkaadójához, pontos technikai leírást tartalmaztak a 2007-es autó felépítéséről, valamint az innovatív teljesítményfokozó rendszerekről” – állt a közlemény végén.