A Honda Racing vezetése szerint a Nemzetközi Automobil Szövetségnek el kellene gondolkodnia azon, hogy maximálja a csapatok költségvetését, ezzel tartva kordában a rohamléptekben növekedő költségeket a Forma-1-ben.
A Honda Racing vezetése szerint a Nemzetközi Automobil Szövetségnek el kellene gondolkodnia azon, hogy maximálja a csapatok költségvetését, ezzel tartva kordában a rohamléptekben növekedő költségeket a Forma-1-ben.
Azt követően, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség december elején bejelentette, a következő idénytől újabb megszorítások kerülnek bevezetésre, melyek szerint korlátozva lesz a szélcsatornák használata és az aerodinamikai fejlesztés a Forma-1-ben, a Honda Racing vezetése még merészebb és radikálisabb szabálymódosításokkal állt elő a költségek hatékonyabb csökkentése érdekében.
A brackley-i bázisú alakulat vezetősége szerint sokkal eredményesebb lenne, ha az FIA maximálná a csapatok költségvetését, és nem azt korlátozná, hogy miként fejleszthetik versenygépeiket a szezon alatt.
A Honda Racing ügyvezetője, Nick Fry nemrég összeült az új csapatvezetővel, Ross Brawnnal, akivel a Forma-1 jövőjéről beszélgetett, és mindketten arra a következtetésre jutottak, hogy a csapatok költségvetésének maximálásával lehetne végérvényesen megoldani a költségproblémákat.
“Mindketten úgy gondoljuk, hogy a költségvetés maximálását minél előbb be kellene vezetni a sportban” – mondta Fry az Autosportnak adott nyilatkozatában. “Jelen pillanatban, ha megnézzük az Angliában székelő csapatok folyószámláját, akkor azt láthatjuk, hogy a költségek folyamatosan nőnek.”
“Eddig azt tettük, hogy sikeresen átmozgattuk a pénzt egyik területből a másikba egy csapaton belül. Már nem a motorfejlesztésekre, hanem az aerodinamikára költenek a csapatok, mert ott lehet nagyobb fejlődést elérni.”
“Mi teljes mértékben támogatjuk az aerodinamika területén történő megszorításokat, de attól tartunk, hogy ezzel más területekre költenek majd többet a csapatok. Vagy a versenyzők, vagy a mérnökök fizetésébe megy, vagy pedig az autó más területeire költenek majd többet, de ezzel nem csökken a csapatok teljes költségvetése.”
“Éppen ezért a megszorítások helyett maximálni kellene a költségvetést a Forma-1-ben. Bár nem lenne egyszerű felügyelni, véleményünk szerint elérhető lenne” – tette hozzá Fry.
Brawn a következőkkel folytatta: “Támogatjuk az okos ötleteket, és a költségcsökkentő megoldásokat. Azonban nagyon nehéz ez a dolog, különösen azért, hogy ezzel ne kedvezzünk egyes csapatoknak.”
“A költségvetés maximálása néhány évvel ezelőtt még nevetségesnek hangzott volna. Azonban mára reális esélyt látok erre, mert a többi költségkímélő megoldásnak számos hátulütője és gyengéje van.”
Bár nem lenne könnyű felügyelni, hogy mindenki eleget tesz-e a szabályoknak, Brawn úgy gondolja, hogy az FIA-nak sem lesz könnyű dolga, ha korlátozni szeretné a szélcsatornák használatát és a CFD munkát.
“Számos kiskapu van az aerodinamikai szabályok terén. Hogyan lehet szabályozni a CFD-t? Nem azt mondom, hogy a költségvetést könnyebb figyelemmel kísérni, de semmivel nem nehezebb, mint azok a dolgok, melyekkel jelenleg is szembe kell néznünk.”
“Milyen gyors autót tudsz készíteni évi 100 millióból? Mennyire tudsz hatékony lenni? A csapatoktól függ, hogy miként döntenek. 50 milliót költenek a versenyzőre és 50 milliót az autóra, vagy egy milliót a versenyzőre és a többi 99-et az autóra. Remek kihívások ezek” – tette hozzá Brawn.