A McLaren Mercedes spanyol tesztpilótája, Pedro de la Rosa szerint a vezetést segítő elektronika hiánya nem lesz különösebb kihatással a Forma-1-re.
A McLaren Mercedes spanyol tesztpilótája, Pedro de la Rosa szerint a vezetést segítő elektronika hiánya nem lesz különösebb kihatással a Forma-1-re.
A 2008-as idénytől tilos a kipörgésgátló, és más vezetést segítő elektronikai rendszer használata a királykategóriában, melytől a szervezők látványosabb versenyeket remélnek.
De la Rosa azonban úgy gondolja, hogy a versenyzők gyorsan alkalmazkodni fognak az új helyzethez és a köridők szinte a kezdetektől fogva azonosak lesznek, mint a tavalyi évben voltak.
“Évről évre változnak a szabályok. Nem hiszem, hogy a vezetést segítő elektronika hiánya komolyabb változást eredményezne. Hamar hozzászokunk a technikához, és a köridők azonosak maradnak” – mondta a spanyol versenyző az új McLaren mai bemutatóján Stuttgartban.
A McLaren másodikszámú tesztversenyzője, Gary Paffett szerint a wokingi alakulat mindent megtett annak érdekében, hogy a kipörgésgátló hiánya a lehető legkevésbé legyen érezhető.
“A legnagyobb változás, ahogy azt Pedro is említette, az elektronika” – mondta Paffett. “Rengeteg fejlesztést elvégeztünk, és már teszteltük is az autót a kipörgésgátló nélkül, aminek teljesítményével elégedettek voltunk. A helyzet ugyanaz, mint régen volt. Keményen kell fejlesztenünk a csomagot, hogy az minél ütőképesebb legyen.”