A Toyota Racing német versenyzője, Timo Glock az utolsó percekben az egyre száradó pályán megfutott gyorskörével az élre repítette a csapata 2008-as versenygépét az e heti tesztek zárónapján Jerezben. Az újonc mögött Hamilton és Alonso végzett.
A Toyota Racing német versenyzője, Timo Glock az utolsó percekben az egyre száradó pályán megfutott gyorskörével az élre repítette a csapata 2008-as versenygépét az e heti tesztek zárónapján Jerezben. Az újonc mögött Hamilton és Alonso végzett.
Timo Glock végzett az élen az e heti tesztek harmadik és egyben zárónapján Jerezben, ahol a Toyota megkezdte a munkát új versenygépével.
A német pilóta összesen 96 kört teljesített, pedig a délután folyamán egy alkalommal előkerült miatta a piros zászló, mikor kicsúszott a pályáról.
Azonban mindez egy cseppet sem zavarta meg, ugyanis három tizedmásodperccel futott jobb időt, mint a mögötte beérkező Hamilton, aki alatt az új McLaren dolgozott. A wokingiak brit pilótája két alkalommal is elővarázsolta a piros zászlót, egyszer délelőtt 10:35-kor, majd délután 4:20-kor csúszott ki a pályáról.
Az éjszakai esőzések után vizes, nyirkos pálya fogadta a versenyzőket a reggeli tréningen, és a hűvös időnek köszönhetően csak késő délutánra száradt fel teljesen az aszfalt, így addig a csapatok az intermediate abroncsokkal futottak.
Fernando Alonso tovább folytatta a munkát egykori csapatával, és a tegnapi első hely után a harmadik pozícióba repítette a Renault tavalyi autóját. A spanyol bajnokot a Toro Rosso francia újonca, Sebastien Bourdais követte a negyedik helyen, aki a délután folyamán sokáig az élen tanyázott.
Felipe Massa az ötödik helyen végzett az új Ferrarival, akit a McLaren finnje, Heikki Kovalainen, és a Toyota tesztelője, Kamui Kobayashi követett csapata tavalyi versenygépével.
Kimi Raikkönen csak a nyolcadik pozícióban zárta az utolsó tesztnapot, ám elégedett volt csapata munkájával, és az F2008 teljesítményével.
“Úgy gondolom, hogy sokat fejlődtünk a tavalyi évhez képest, és minden területen javultunk, ahol arra szükség volt. Ez egy új autó, hasonló helyzetben vagyunk, mint a tavalyi évben, így bízom benne, hogy minden rendben lesz. Mindenki keményen dolgozik és hajtja a másikat, így nem lehet gond” – mondta a finn versenyző a nap végén.
David Coulthard összesen 54 kört teljesített a Red Bull Racing ma bemutatott RB4-es modelljével, melyet a tizenkettedik helyre kormányozott. Bár a délelőtt folyamán arról beszélt, hogy csapata mindent megtett a megbízhatóság javítása érdekében, az új modell nyolc perccel a tréning vége előtt cserbenhagyta – a motor füstölt el alatta.
Mögötte a Williams tesztpilótája, Nico Hülkenberg végzett, aki miatt nem kevesebb, mint háromszor kellett megállítani a tréninget. A fiatal versenyző háromszor is kicsúszott a pályáról, ezért került elő a piros zászló.
A nap legszerencsétlenebbül járt versenyzője Anthony Davidson volt, aki a pálya széléről volt kénytelen figyelemmel kísérni az eseményeket.
A Super Aguri bízott benne, hogy ma megérkeznek a pályára azok az elemek, amelyek megoldást jelenthetnek azokra a túlmelegedési problémákra, amikkel az első tesztnap találta szembe magát a csapat.
Igen ám, de az új elemeket szállító repülőgép, mely délben érkezett volna meg Gibraltárba, műszaki hiba miatt Malagában szállt le. A csapat egyik tagja ugyan autóba ült, hogy elmenjen az elemekért, ám az útlezárások miatt csak a tesztprogram vége után ért vissza a pályára.
A csapatok többsége már az este folyamán összepakol, hogy hazautazhasson, egyedül a Renault marad a helyszínen, hogy csütörtökön tesztlehetőséget biztosítson Alvaro Parente számára, aki megnyerte a Renault Világsorozatot a tavalyi évben.
Teszteredmények
Jerez, harmadik nap:
1. Glock Toyota (B) 1:19.799 96*
2. Hamilton McLaren-Mercedes (B) 1:20.099 73*
3. Alonso Renault (B) 1:20.363 49
4. Bourdais Toro Rosso-Ferrari (B) 1:20.407 51
5. Massa Ferrari (B) 1:20.500 85*
6. Kovalainen McLaren-Mercedes (B) 1:20.535 79*
7. Kobayashi Toyota (B) 1:20.577 53
8. Raikkonen Ferrari (B) 1:20.646 88*
9. Nakajima Williams-Toyota (B) 1:20.758 57
10. Sutil Force India-Ferrari (B) 1:21.705 71
11. Webber Red Bull-Renault (B) 1:22.275 53
12. Coulthard Red Bull-Renault (B) 1:22.581 54*
13. Hulkenberg Williams-Toyota (B) 1:24.023 65
14. Vettel Toro Rosso-Ferrari (B) 1:24.873 50Az eredmények nem hivatalosak
* 2008-as autó