A Williams istálló sokat vár új autójától, melyet hétfő délelőtt küldött először pályára a spanyolországi Valenciában. A grovei bázisú alakulat vezetése biztos benne, hogy az FW30 komoly előrelépés elődjéhez képest.
A Williams istálló sokat vár új autójától, melyet hétfő délelőtt küldött először pályára a spanyolországi Valenciában. A grovei bázisú alakulat vezetése biztos benne, hogy az FW30 komoly előrelépés elődjéhez képest.
A Toyota erőforrással szerelt új versenygép, amely a tavalyi FW29 továbbfejlesztése, ma mutatkozott be először a nagyközönségnek az e heti teszteknek helyet adó Valenciában, ahol hatalmas köd fogadta a helyszínre látogatókat.
Bár az igazi munka csak holnap veszi kezdetét, a vezetőség már most úgy gondolja, hogy az új modell megtartotta elődje minden erősségét, leginkább annak remek megbízhatóságát, ugyanakkor elhagyta gyengéit.
“Célunk az volt, hogy javítsunk teljesítményünkön, és finomítsunk a csomagon, illetve a súlyelosztáson” – mondta a csapat technikai vezetője, Sam Michael. “A tervezés során a minőségre helyeztük a legfőbb hangsúlyt. Az FW30 komoly előrelépés lehet, mikor minden egyes részlet a helyére kerül, és az összes területen elvégezzük az utolsó simításokat, mellyel megkapjuk a végleges csomagot.”
Az új autó első felfüggesztésének geometriája nem változott, ám egy teljesen új, három lemezből álló első szárnyat kapott, míg a motorburkolat alatt már az új szupergyors kapcsolású sebességváltó dolgozik.
Michael hozzátette, bízik benne, hogy mivel nem történt különösebb változás a csapaton belül az elmúlt évhez képest, nagyobb eséllyel vághatnak neki az idei évnek.
“Azzal, hogy a szabályok négy évig változatlanok maradnak, jó alapunk van ahhoz, hogy évről évre folyamatosan fejlesszük az autót” – mondta az ausztrál szakember. “A tavalyi évben kimagasló volt a megbízhatóságunk, amit idén is meg szeretnénk tartani, amellett, hogy a teljesítményünkön is javítunk.”
Az új autó a Williams második téli festésével gördült pályára ma délelőtt Valenciában, mellyel a csapat a dolgozóinak mond köszönetet. A 2008-as végleges festés majd csak a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon debütál.
A mai nap a csapat tesztpilótája, Nico Hülkenberg köröz az új autóval, aminek tesztelését holnap kezdi meg Nico Rosberg és újdonsült csapattársa, Kazuki Nakajima.